STM32F051K6U7 ma USART2 ?

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Neděle Březen 15 18:18:35 CET 2015

Dovolím si k tomu ještě jednu drzou poznámku. Přesně toto je důvod, proč
přepsat definice registrů do bitových polí. A mám takový dojem, že je to
i důvod, proč někdo programuje v Pascalu (viz sousední vlákno). Wek sice
namítne, že je to závislé na překladači, tuto zkušenost nemám, protože
jsem zatím testoval jen gcc a clang a oba dávají stejné výsledky. Pak
sice můžete napsat
RCC->APB2ENR.BIT.USART2EN = SET;
ale překlad vyhodí chybu. Nehledě na to, že už editor při napsání tečky
napoví, co má následovat. Je to o dost pohodlnější než hledat v
hlavičkách jaké makro vlastně použít. A bitová pole v definicích
registrů používá i CMSIS, takže to patrně funguje i v jiných
překladačích. Možná by se měli pánové v ST nad tímto trochu zamyslet.

Mrazík