STM32F103

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Březen 14 23:55:13 CET 2015

Zdravim,

dostal jsem se ke hrani s destickou, osazenou STM32F103C8 (na eBay za par
drobnych - http://www.ebay.com/itm/231274901824, da se najit i levneji).

Protoze jsem konzerva, pripojil jsem STlink V2, spustil Mikropascal
(MikroE.com) a behem chvilky si zablikal LEDkou na B13, za chvili jsem sypal
"Hello" na UART.

To mne navnadilo, ale ja bych potreboval RTC. A asi delam ńeco (nebo spis
vsechno) spatne.

Jednak jsem nepobral, kudy do toho. Hledal jsem nejaky example a pomerne
neuspesne, nasel jsem popis pro F40x, ale diky jinemu pojmenovani registru
jsem se v tom uplne ztratil.

Jiste, clovek ma zacit datasheetem. Tak jsem ho sel hedat a dloooouho jsem
nachazel pouze cca stostrankovy dokument, ktery popisuje HW (ale ze ktereho
se -pomerne vtipne- nedozvim, ani kolik ma ten procesor FLASH). Ted uz mam v
ruce ten spravny (cca 1100 stran), na strankach ST pristupny zhruba jako ve
Stoparove pruvodci - v neosvetlenem sklepe, v zamcene almare za dvermi, na
kterych je napis Pozor tygr! Alespon tak nejak mi to pripadalo.

A kdyz jsem se do dokumentu zacetl, trochu (dost) jsem se vydesil - mel jsem
za to, ze RTC (s backup baterii) bude fungovat nezavisle na napajeni, tedy
ze to bude blok, jedouci nezavisle na zbytku MCU - ale datasheet tvrdi "The
RTC core and clock configuration (RCC_BDCR register) are in the Backup
domain, which means that RTC setting and time are kept after reset or wakeup
from Standby mode". Predpokladam, ze to porad chapu logicky, jakoze porad
pojedou hodiny (k tomu tam ta baterka taky je), akorat ze bez napajeni
zbytku procesoru tento nenabehne (celkem logicky - nema z ceho), neprobudi
se a tak podobne.

Nemate nekdo nejaky dobry zdroj, abych videl, ceho se chytit? Protoze bych
to opravdu rad psal v tom Pascalu, tak jsou mi Cckove, x-krat zanorene a
sestkrat krizem includovane knihovny, s petkrat prejmenovanym kazdym
registrem (aby to bylo "prehlednejsi" - on si to prece kompilator pobere)
vcelku k nicemu. Potrebuju v podstate jen dve veci - nastavit datum a cas a
precist datum a cas z nejakych registru. Nepotrebuju alarm, nepotrebuju
budit procesor, nepotrebuju generovat preruseni, jen "hloupe" hodiny, do
kterych se podivam, kdyz budu mit potrebu...

Jinak- existuje pro STM32 nejake rozumne, idelne free, vyvojove prostredi? U
NXP maji LPCXpresso, u Texasu maji CCS, tady bud blbe hledam, nebo jsem
jeste nenasel ty dvere s tygrem... Netvrdim, ze chyba neni na mem prijimaci.

Diky.

Pavel Kutina