Nabijeni Li-ION (po stopadesate)

Ono s mikropáječkou dokáže taky ledacos odejít, konkrétně s ERS50. No
kdo z vás důsledně využívá svorku od hrotu a spojuje ji se zemí
zařízení? Problém je v tom, že hrot je za můstkem a ještě se topení
spíná tyristorem. Kapacita přes trafo proti primáru by se dala
neutralizovat, i s tím že si budu dávat pozor kde je v zásuvce fáze.
Jenže to je potenciál vinutí a na hrotu jsou pak divočiny s rozkmitem
přes 20V. Stará MP01, kterou používám s ručkou od ERS50, má aspoň trafo
se stíněním. Tak mi to nedalo a tu elektroniku jsem si udělal svoji.
Hrot je napájený střídavým napětím, spíná se v nule, teplota se měří
těsně okolo nuly. Neříkám že to je udělané dobře nebo optimálně, ale
funguje to a po vyvážení kapacity sekundáru proti zemi, na což se hodí
druhé vinutí původně určené pro napájení řídící části, je na hrotu pod 2V.
Anděl