Drát na řezání polystyrenu

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Březen 11 10:50:39 CET 2015

Co to je "běžný obchod"?

Já když dnes přijdu do "běžného obchodu", konkrétně třeba nějakého z
těch, co se objevily v některém blízkém globalizátoru (= obchodním
centru), tak se mi chce zvracet.

Přehlídka kravin, u některých vůbec netuším, k čemu že to může sloužit.
O nějaké tvůrčí orientaci, možnosti nákupu jakéhokoliv jen malinko
"nestádního" materiálu apod. nemůže být vůbec řeč...

Nicméně víc k věci:

lze použít ocelovou strunu, ale počítejte s tím, že se po ohřevu bude
poměrně značně prodlužovat a vzhledem k obvykle zcela neznámé kvalitě
použité oceli se může i stát, že praskne. Pružné uchycení umožňující
dilataci struny při zachování jejího napnutí je naprostá nutnost. Jinými
slovy - musíte ji uchytit přes dostatečně dlouhou spirálovou pružinu,
kladku se závažím apod. Přívod proudu do struny ale pochopitelně musí
být ještě před tou pružinou, pokud je použita...

Vhodnější je odporový drát, stavěný na vysoké teploty, například NiCr,
Kanthal apod. Chování po ohřevu je lepší, ovšem i zde je pružné uchycení
s konstantní napínací silou výhoda. No ale to už jsme zase u toho
"běžného obchodu"...

0,4 mm průměr bych "od oka" viděl jako možný, ale vše chce doladit
empiricky. Tedy je dobré mít k dispozici víc různých materiálů.

Pochopitelně regulovaný stabilizovaný zdroj je nutnost, teplota a
rychlost posuvu jsou to, s čím si budete hrát nejdéle...

Ještě poslední poznámka: nejsem si jist vhodností XPS na křídlo, ten
materiál je poměrně křehký (málo ohebný) a navíc docela těžký...

Možná by nebyl od věci dotaz v některém ryze modelářském fóru, kde mají
vše už dobře odladěné a vyzkoušené.

--
Jirka