Arduino Mini Pro a problem s bootloaderem

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Březen 9 01:37:24 CET 2015

Zdravim,

zase jsem v subj. asi použil sprosté slovo, ale nemůžu si pomoci, mě se
tyhle mrňavé moduly s 328p hodně líbí. Většinou.

Chtěl jsem spustit "sériovou výrobu", pět stejných modulů. Tak jsem
vyndal pytlík s pěti stejnými Mini Pro, vyhodil z bastlu tu, na které
jsem ladil (jiná verze desky, ale těch pět stejných nemám) a pak už jsem
se jen divil.

Pro tu "sérii" jsem chtěl použít programování přes bootloader a sériovou
linku, tak jsem to nadrátoval k FTDI, vypálil hex a všechno OK. Pak jsem
udělal změnu, chtěl jsem vypálit hex a ejhle, nejde to, následuje hláška

"avrdude stk500_getsync(): not in sync resp=0x00"

Výsledek je stejný, i když tam pustím stejný hex vzápětí dvakrát po
sobě, poprvé projde bez výhrad, podruhé tato hláška.

Když přes ISP vypálím znovu bootloader, projde programování přes
bootloader, ale zase jen jednou. Dělají mi to tři kusy z téže série (víc
jsem jich nezkoušel), ten původní kus přes bootloader jede bez omezení,
na modulu není nic připojené. Když tu novější sérii programuju přes ISP,
vypadá to, že se chová mravně.

Netuším, která bije, vždyť na té desce v podstatě nic není
(http://arduino.cc/en/uploads/Main/Arduino-Pro-Mini-schematic.pdf -
takhle nějak by to mělo být). Kdyby to nešlo naprogramovat ani jednou,
tipoval bych nějakou nekázeň při osazování (jiné kondenzátory, jiný
krystal atp.), ale tohle mne trochu mate.

Nemáte někdo tip? Díky.

Pavel Kutina

P.S.: Ano, je to neperspektivní, zastaralé a tak vůbec. Já vím. Ale ARM
bude na druhém konci linky, tuhle stranu bych rád rozchodil s tou Megou.