DCF 77 mystifikator

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Sobota Březen 7 20:18:40 CET 2015

Dne 7.3.2015 v 19:49 Vláďa Anděl napsal(a):
> Jej, zase jednou se dobře bavím.

Cim? Tou predstavou kolegy v krame?

Přijímače DCF jsou přímozesilující a
> jako selektivní filtr je tam je jeden krystal. Šířka pásma je minimálně
> 10 Hz, většinou tak 15 až 20. Selektivita u jednoho rezonátoru žádná
> sláva. Přijímače mají kompenzaci kapacity krystalu, ale je to napevno a
> tedy jen přibližně. Takže mimo rezonanci to má útlum možná tak 40 dB -
> jak se sejdou tolerance. Další selektivitu přidá feritka, ale ta má
> šířku cca 1 KHz.

Hmmm zkusim to na DDSce kolik si to necha libit ten modul od Vas s temi
dvema krystaly.

> Modulátor DCF mám taky, jenže místo složitého vymýšlení programu to má
> pár součástek a funguje to :-)
To jako jak? Priznam se, ze to moc nechapu - ja tam mam teda soucastky
ctyri (MCU, xtal a 2x kondy ke krystalu), ale bez programu by to neslo.
Chcete rict, ze mate zdroj RTC s modulaci DCF s par soucastkama?

Jinak me uz to generuje signal DCF na jedne noze a na druhe uz mi to
prdi prerusovanou nosnou - jen jsem se nekde upsal v registrech (nebo
jsem to spatne spocital) neb mi to vysila na 62.5kHz...

Co se tyka programu neni to zadne scifi - nejvic casu mi zabralo
nastudovat jak naprogramovat kalendar (coz paradoxne pak hodim do kose
az mi projdou ty RTC moduly od cinana) a pak uz slo jen o nudne psani
rutin na pocitani BCD s ruznyma vahama a prislusnych paritnich bitu
apod. (coz nechapu jak pocitate temi par soucastkami).

Zajimave to zaclo byt az s tim abych stihal jeste generovat tu
nosnou...ale i to uz je:
http://www.cncnet.info/galery/bastleni/dcf/20150307_200749.jpg

je videt ze hodiny jsou zasynchronizovane - sviti trvale obe doutnavky -
cas uvnitr generatoru (zelena desticka) startuje na nejakem pevnem case,
protoze pak se bude brat z RTC modulu. Nahore je videt na oscilu, ze je
nosna modulovana pulzy 200 a 100ms.

> Ta feritka moc daleko nedovysílá. Dělal jsem si středovlnný vysílač, na
> feritce je nakmitaných 80V a už se trochu rozlaďuje vlivem přesycení.
> http://vaelektronik.cz/bastl/vys_am.html  Ve vzdálenosti 10m už signál
> lovím v šumu. Pokud chcete něčím vysílat, tak hodně velikou smyčkou. Ani
> pak velký dosah nečekejte.

No ja nechci bejt ve zpravach takze mi to fakt staci na par metru... Hmm
ta smycka se bude asi blbe maskovat...leda ze bych mu to cvaknul na DC
rozvod pro bodovky.

RV