DCF 77 mystifikator

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Sobota Březen 7 18:02:06 CET 2015

Zdravim,

naprogramoval jsem si do PICu generator signalu DCF 77, kterym ted po
dratu napajim hodiny - potud vse bez problemu.

Napadla me ale takova blbost a mozna namet na kanadskej zertik na kamose
co ma prodejnu s hodinkama a hodinama, ze bych na ten PIC povesil pres
nejaky maly driver feritku a trosku mu presteloval hodiny v krame ;-)
Mozna i sousedce co kazde rano ve 4:00 zacne nad nama gruntovat.

V prvnim navalu me napadlo nosnou 77.5kHz generovat PWMkou, ale tam to
moc nevychazelo dobre co se tyka frekvence.
Pri generovani pres timer a preruseni pri taktovani 64MHz mi vychazi, ze
bych se dostal nejpresneji na frekvenci 77 669 Hz. Jde mi o to jak
dalece uzke byvaji filtry v tech jednoduchych a levnych modulech.
Pripadne by mi nezbyle nez doladit krystal u PICu nebo korektni reseni s
oscilatorem umlcovanym PICem podle signalu DCF.

Nemate nekdo ty DCF moduly odzkousene co vsechno jeste poberou mimo
hlavni kmitocet?

RV