Kabely v tunelu Blanka - o co jde?

Martin Hanek martin na hanek.net
Pátek Březen 6 18:43:07 CET 2015

Zainteresovaný nejsem a taky to moc nechápu.
Zrovna včera byl v Hydeparku náměstek primátorky Prahy a ten na tento
dotaz říkal, že se jedná o "speciální nehořlavé kabely" (jak slyším
slovo "speciální", tak mám vždy divné pocity), které při požáru mohou
chvíli doutnat a pak musí zhasnout. Prý je lze pouze opláchnout s tím,
že poté okapají a nebudou ležet ve vodě. Ve vodě vydrží prý tak 15
minut, aniž by se jim něco stalo.
Problém nastal v roce 2013 při nějaké průtrži, kdy ještě nebyly v tunelu
odvodňovací kanály a kabely zůstaly ve vodě dlouho. Teď už to údajně
nehrozí, voda už by odtekla. Jenže loni je začali měřit a zjistili, že
cca 5% kabelů změnilo předepsané vlastnosti, hlavně izolační odpor. Tak
to nahlásili pojišťovně a začali přeměřovat všechno a postupně těch
problémových kabelů bylo více a více, nyní až 98% v daném místě záplavy.
To je asi vše, co jsem pochytil.
Pořad je zde: http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/5.3.2015/

Asi to s těmi kabely nebude tak jednoduché, jak jsem si taky myslel.
Nějaká česká firma tvrdí, že vhodné kabely má, ale bez nějakého
certifikátu. Kdyby to byly obyčejné kabely, tak zajdou do první elektry,
nebo ne?
http://praha.idnes.cz/ceska-firma-umi-vyrobit-kabely-do-mokre-blanky-f4k-/praha-zpravy.aspx?c=A150305_2144744_praha-zpravy_bur

Martin Hanek