Kabely v tunelu Blanka - o co jde?

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Březen 6 18:07:44 CET 2015

Může mi někdo znalý problematiky vysvětlit, jak nový kabel s
polyetylénovou, polypropylénovou nebo PVC apod. izolací může nějak
destruktivně navlhnout, a to i při dlouhodobém pobytu ve vodě?

Neřešme zde prosím bolševika, úplatky, neprůhlednost zakázek atd. (i
když obecně jak známo nejsem proti), zajímají mě tentokrát opravdu jen
technické stránky věci.

Je to třeba tak, že kabel je sdělovací, v podstatě vf, tedy musí mít
dielektrikum s dobrým ztrátovým činitelem a na takové délce se projeví i
jen velmi mírné navlhnutí v podstatě na molekulární úrovni? Nebo tam
hrají roli ještě jiné věci?

Není zde náhodou někdo přímo v té akci zainteresovaný, aby objasnil detaily?

Díky

--
Jirka