Napetove rizeni DC zesileni ci urovne - napady?

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Březen 3 23:07:02 CET 2015

> A co su to za cidla? Neslo by ovplyvnovat priamo niektore z tych
> cidiel?

Ne, to by bohuzel neslo. Hlavne koncepcne - jde o modularni reseni, kde
se vse nestandardni musi odehravat v jinem (k tomu prislusnem) stupni.

> [...]
> mozno by sa dala najst kombinacia samostatneho ADC so seriovym
> vystupom (charakteru SPI) a digipotu so zodpovedajucim vstupom,
> pricom hodiny a "start" signal by sa dal generovat jednoduchou
> logikou bez mcu.  Ale je to potrebne? Aky je pozadovany vystup?
> Nemoze to byt priamo nasobene v tom mcu a vystup trebars cez DAC?
> Chapem, ze je to pre Vas cudzie riesenie, ale neda sa najst nejaky
> kompromis, napr. ze by pre Vas na zaklade nejakeho vhodne (dostatocne
> siroko aby to nebolo treba dodatocne upravovat) sformulovaneho
> zadania niekto napisal firmware a Vy by ste napaleny mcu potom

Mozna by slo najit ten zminovany ADC + digipot, ale to znamena se
podrobne orientovat v komunikacnich protokolech, cili opet vlastne
software...

Zadat napsani (a zejmena pak odladeni) software pro MCU by sice
teoreticky slo, ale uz jsme zase u toho: nekoho s tim musim obtezovat,
nebo s nim domlouvat obchod, spoluprace neni vzdy optimalni (protoze
nikdy dopredu nevite, co se na jedne ci druhe strane jeste objevi) atd.

No a oboje to je "vendor locked", takze uplne jinde, nez kam smeruje
moje snazeni.

V pristim zivote se pokusim vic venovat programovani (zejmena MCU), ono
se to opravdu obcas hodi. V tomhle ale dam zrejme prednost tomu reseni s
PWM, jak jsem ho uz v uvodnim dotazu popsal. Mozna tam dokonce bude MCU
coby napetim rizeny PWM generator, nasel jsem k tomu napr.

http://www.tigoe.com/pcomp/code/picbasic-pro/158/

http://www.belza.cz/control/pwm.htm

I kdyz - pravda - jeden integrator a jeden komparator s OZ, to cele ve
zpetne vazbe, jsou pro me tak nejak porad blizsi a pochopitelnejsi ;-)

Jinak diky za zminku o "dablovi" pro kolegu balua, nejak si asi nekolika
detailu nevsiml...

--
Jirka