Napetove rizeni DC zesileni ci urovne - napady?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Březen 3 21:13:00 CET 2015

> Mejme dve ss napeti z cidel (rozmezi priblizne 0-4V), pricemz napeti z
> prvniho cidla musi byt castecne kompenzovane napetim z druheho cidla.

A co su to za cidla? Neslo by ovplyvnovat priamo niektore z tych cidiel?

> Nasel jsem zapojeni PIC (i s hotovym SW ;-) ) ridicim digitalni
> potenciometr Dallas pomoci napeti na vstupu A/D prevodniku, ale ten
> potenciometr se mi moc nelibi, ma velke pouzdro, zbytecne dva kanaly..

Digitalnych potenciometrov je hafo, urcite sa najde aj vhodnejsi. Ba mozno by sa dala najst kombinacia samostatneho ADC so seriovym vystupom (charakteru SPI) a digipotu so zodpovedajucim vstupom, pricom hodiny a "start" signal by sa dal generovat jednoduchou logikou bez mcu.  Ale je to potrebne? Aky je pozadovany vystup? Nemoze to byt priamo nasobene v tom mcu a vystup trebars cez DAC? Chapem, ze je to pre Vas cudzie riesenie, ale neda sa najst nejaky kompromis, napr. ze by pre Vas na zaklade nejakeho vhodne (dostatocne siroko aby to nebolo treba dodatocne upravovat) sformulovaneho zadania niekto napisal firmware a Vy by ste napaleny mcu potom pouzivali/vnimali ako hotovu suciastku?

wek