otazka na 3D tlaciarne

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Březen 2 19:46:28 CET 2015

Původní zpráva ze dne 2.3.2015 od Jaroslav Rybárik:

> Chcem sa opytat "tlacicov" ale najskor Petra (jeho stranku poslednou
> dobou pozeram casto, vratane videi),

To mám radost!

> ci sa da z priesvitneho filamentu vytlacit aj nieco ako svetlovod,

Světlovod ano i ne. Pokud to má za účel pouze dělat jakoby průsvit pro
LEDku, tak v tom není problém. Použít se dají transparentní materiály
ABS i PLA. Takhle vypadá průhledné PLA:

http://media.clexpert.cz/video/20140908-led.mp4

Je to krátké video, které jsem jen tak na rychlovku kdysi točil pro
jednoho zákazníka. Není to ani díl k tomu vytištěný, prostě jsem vzal,
co jsem měl z PLA transparentního a dal pod to LEDku.

Jinak PLA, která dodávám, jsou hodně průsvitná i v jakékoliv barvě,
takže se dá něco vytisknout např. z červeného PLA a dát pod to LED,
když to uděláš i ze zeleného a oranžového, můžeš si udělat třeba
semafor.

> alebo krytka/okienko pred LED, aby nebolo vidiet vrstvenie plastu,

Tak to možné není, vždycky to tam bude vidět, tak funguje 3D tisk.
Tohle bys musel odlít z průhledného polyuretanu, dělal jsem to.

> pripadne ci je to nejak vyrazne viditelne.

Ano, je to vidět, viz to výše uvedené video.

> Druha otazka, ci viem pri tlaci spravit nieco take, ze sa tlaci
> objekt s otvorom na maticu, v niektorom riadku to pauznem, vlozim
> maticu a necham tlaciaren dokoncit tlac aj s prekrytim matice, aby
> "nehrkala"...

Ano, dá se to udělat, není to problém. Chce to doplnit si pak po pauze
nějaký g-kód, aby ti vytlačil kus plastu, který vyteče za tu chvíli,
co tiskárna stojí.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem