Elnec LabProg48LV se loučí..

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Červen 30 16:59:18 CEST 2015

Zdravím Vás, p. Puobis,
  ano, máte pravdu. Problém je v tom, že napsat jen tak odpověď na "páteční"
diskusi je snazší, než opět měřit napětí a dělat jiné testy, neboť to u toho
programátoru musíte být a to já v době psaní těch testů nebyl. Nicméně,
  pokusím se to napravit.
  Trafo (adaptér) je originální. Vskutku dává střídavé napětí. Na tom se tedy
asi nemohlo pokazit nic. Mám tu v síti elektroměr s možností odečtu napětí
v jednotlivých fázích. L1: 241.7V, L2: 239.41V L3: 239.5V a při opakovaných
měřeních ta data +/- poletují a mění se, která fáze má nejvíc. Nicméně, na
dnešní dobu v toleranci.
  Napětí 12.15V jsem naměřil na svorkách toho adaptéru naprázdno. I mně
přijde divné, že je dost malé. Ale: Jde o konektor ve stylu PS/2 a měří se
na něm dost blbě. Většinou jsem nenaměřil nic. Nevím ani, mezi kterými piny
to napětí má být. Je možné, že jsem měřil nějakou kravinu, např. kapacitní
vazbu přes kryt konektoru či dokonce moje tělo (dotýkal jsem se přitom měřicích
hrotů). Přístroj mám poměrně inteligentní a má automatickou sensi rozsahů
včetně volby AC/DC. Pravda, na znaménko před číslicemi jsem se opomněl
kouknout. Jakmile budu moci, experiment zopakuji. Pokud by snad byla
k dispozici alespoň informace o zapojení konektoru, byla by určitě při měření
nápomocna :-). Zkusím měření zopakovat dnes večer.
  V mrazáku je přístroj vždy tak krátce, že kondenzace uvnitř (doufám)
nenastane. Jednou mi lehce zkondenzovala voda na kovovém krytu, tak jsem
poctivě počkal, až uschne a ještě chvilku. Fungovalo to taky. Naprogramoval
jsem tehdy 2 obvody. Chvíli mi ale trvala příprava datového souboru a jednu
paměť jsem musel ještě vymazat. Pak, po úspěšném naprogramování druhého
(klasická 27C512) jsem cvičně ukončil a znovu spustil program (aniž jsem
vypínal či zapínal programátor). A bum... Mimo toleranci... Po vymražení
byl zapojen cca 30 minut a už to nedal :-(.
  Ještě jeden bod "amatérské diagnostiky": Napájecí adaptér je i po
dlouhodobém zapojení jen mírně vlažný. Domnívám se, že jediná závada
čistě AC adaptéru (trafa), která by se mohla projevit snížením napětí, je
mezizávitový zkrat, a to by to trafo hřálo asi jinak... Mohu i na přesném
elektroměru změřit odběr naprázdno a po zapojení programátoru.
  Zdraví Pavel Troller