OT? Schemy k zariadeniam, was: Elnec LabProg48LV c2UgbG91xI3DrS4u

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Červen 30 14:07:20 CEST 2015

> Dne 30.6.2015 v 13:11 Pavel Troller napsal(a):

..

> Uznávám,
> tohle sedí mnohem lépe :) Jenže nechápu jak to omezuje mou SVOBODU :) To,
> že jsem zvolil minoritní motor byla má SVOBODNÁ vůle, tím, že jsem si ho
> vybral jsem přijal i omezení s tím spojená.  Vždyť si stále mohu ten vozík
> postavit svépomocí a nechat si ho homologovat. Možná se dokonce najde i
> třetí strana, která bude ochotná stavět společně se mnou. Ale v žádném
> případě nemám morální právo kritizovat výrobce vozíku pro majoritní
> automobil. Vždyť  bych mu upíral právo na SVOBODNOU volbu pro co a pro koho
> bude vyrábět.

Ano, zde též nic nenamítám. Když jsem začínal někdy v roce 1994 pracovat
v Linuxu, bylo to mé svobodné rozhodnutí a učinil jsem ho při plném vědomí
a se zvážením toho, že to bude mít různé následky. Tehdy to bylo ještě
mnohem odvážnější než dnes, protože mnohdy v Linuxu chyběla podpora i pro tak
běžné věci, jako jsou řadiče disků, síťovek nebo video karty. To vše se časem
víceméně vytříbilo a lze říci, že až na některé "přívěsné vozíky" je podpora
Linuxu v mainstreamových technologiích relativně slušná.
Však jsem také nezačínal dotaz stížnostmi na omezování svobody, prostě
provozuji programátor ve virtuálním FreeDOSu, což je teď jediná možnost, která
mi jde - ještě bych mohl zkusit pod virtuálem rozjet ReactOS, na to už se
taky chystám nějakou dobu, třeba by to šlo taky, ale nevím nevím :-).
Byl tu jen problém s tím, že ten programátor už i nějak odchází hardwareově
a vznesl jsem prostě dotaz, zda by nebyla nějaká rada, co s tím. Ostatní řeči
o "svobodě" na to nabalili už ostatní diskutující a na tohle jsem reagoval
jen proto, že mi to přišlo ne zcela přesné.

Jen pro zajímavost a srovnání, velmi rámcově zde uvedu, že jsem se před časem
obrátil na jednoho člověka z firmy, která už po desetiletí dodává na náš trh
telekomunikační technologie. Dnes už ta firma je bohužel zahraniční :-). Chtěl
jsem po něm pomoc při opravě desky, která se přestala vyrábět někdy v raných
200x. Bylo až neuvěřitelné, jakou jsem mu tím způsobil radost. Domníval se, že
dnes už je to dávno mrtvá technologie, že to nikdo nepoužívá, a najednou bác,
někdo nejen že to používá, ale ještě to chce i opravit! Jeho podpora taky
podle toho vypadala - sehnal mi prakticky vše, co ještě kde v archívech k té
věci měli - musel kopírovat klasické "modráky", protože nic z toho neměli
digitalizované, posílal to skenované i v papírových obálkách - to, co už
skenovat pro špatnou kvalitu ani nešlo. Takže ano, je to o lidech, někdo se
svobodně rozhodne pomoci, když ví, že firmě už škoda nemůže vzniknout, někdo
ve své sbobodě učiní rozhodnutí jiné, a s tím je třeba se smířit.

> Psal jsem to v mém úplně prvním příspěvku na toto téma.
> SVOBODA jednoho může kolidovat se SVOBODU druhého

Přesně tak!

Zdraví Pavel