OT? Schemy k zariadeniam, was: Elnec LabProg48LV c2UgbG91xI3DrS4u

Pavel Brychta pavel.brychta na duhasys.eu
Úterý Červen 30 13:35:48 CEST 2015

Dne 30.6.2015 v 13:11 Pavel Troller napsal(a):
> No, a teď si představte, že existují lidé, kterým to vadí a takový
> motor mít v autě prostě nechtěli. Proto sahli po motoru jiného
> výrobce, který vám prodá poctivý kus železa a ještě dodá zdarma i sadu
> nářadí pro kompletní demontáž, montáž a upgrade motoru na nejnovější
> díly, jak se postupně stále vyvíjejí. No není to lákavá nabídka ? Auto
> s ním bude jezdit možná i lépe než s původním. Bude méně chcípat,
> možná ten motor bude maličko hlučnější a nebude mít ty nejnovější
> technologické výkřiky atd. Ale auto s ním bude plně použitelné, na
> [...]
Já to sice chápu, ale něco mi tady chybí... Můj táta mi vždycky říkával,
že člověk musí nést odpovědnost za svoje rozhodnutí a činy - každé
rozhodnutí ovlivňuje paletu možností rozhodnutí následujících. Takže
pokud se někdo rozhodl, že nepůjde s většinou (ať už OS, nebo motor v
autě), tak musí počítat s tím, že si ponese následky - tedy ať už
výhody, tak i nevýhody svého rozhodnutí. Argumentace tím, že jsem si
vybral OS xxxyyy, nebo motor xxxyyy a nemám na něm program zzz, nebo
přívěsný vozík zzz, protože mi ho nikdo nechce udělat a tím brání mé
"svobodě" je přece nesmysl. Sám jsem si zmenšil možnost následující
volby a teď nesu následky - jen jsou prostě negativní a opět je na mě,
abych se s tím vypořádal - sehnal prachy na homologaci vozíku, sehnal
lidi na programování, přesvědčil autora, že se mu vyplatí program
přepsat, hledat alternativy, nebo jinou cestu... Pokud to nedokážu, tak
jsem selhal, ale nemůžu vyhlašovat, že někdo brání mé svobodě, protože
to je zbavování se zodpovědnosti za své vlastní rozhodnutí (táta
říkával, že to je příznak slabošství :-) )...

Pavel Brychta