OT? Schemy k zariadeniam, was: Elnec LabProg48LV c2UgbG91xI3DrS4u

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Červen 30 13:11:15 CEST 2015

Zdravím,

> OK, takže to trochu zjednodušíme. Mám auto (neřešme proč a jak jsem ho
> získal). To auto jezdí na petrolej. No a zde je problém - kde ho brát.
> V síti benzínových stanic petrolej nečerpají. Jsem tedy NESVOBODNÝ, protože
> auto nemohu využívat. Tož začnu nadávat výrobci auta a dožadovat se
> aby zavedl vlastní síť čerpacích stanic na petrolej. Je to přece mé právo
> na pocit SVOBODY, které mě k tomu opravňuje.

Tento příměr se mi nezdá úplně přesný. Dovolím si přijít s jiným, podobným,
který dle mne sedí více.
Existuje řada výrobců automobilů, kteří vyrabí auta různých značek, kubatur,
barev, tvarů, provedení atd. Je vskutku z čeho si vybírat! Ale pak zjistíte,
že v 97% těch aut je motor od jednoho jediného výrobce. A vy třeba ten motor
z nějakého důvodu nechcete. Ano, je výkonný, ekologický, sice občas chcípne,
ale pak se obvykle dá zase s menšími potížemi nastartovat :-). Dělají se
verze pro benzín i diesel, pro užitkové i sportovní vozy. Ale všechny ty
motory do jednoho mají tu vlastnost, že ten motor vlastně není váš - byl
vám do auta jen zapůjčen a můžete ho nastartovat, užívat shodně s jeho
manuálem a poté zase vypnout. Nepatří vám. Nesmíte na něm ani vyměnit špunt
od hrdla olejové nádrže, natož abyste si k němu zkusili připojit nějakou
diagnostiku a zkusit zjistit, jak funguje uvnitř. Přísně zakázáno! No, a
teď si představte, že existují lidé, kterým to vadí a takový motor mít v autě
prostě nechtěli. Proto sahli po motoru jiného výrobce, který vám prodá poctivý
kus železa a ještě dodá zdarma i sadu nářadí pro kompletní demontáž, montáž
a upgrade motoru na nejnovější díly, jak se postupně stále vyvíjejí. No není
to lákavá nabídka ?
  Auto s ním bude jezdit možná i lépe než s původním. Bude méně chcípat, možná
ten motor bude maličko hlučnější a nebude mít ty nejnovější technologické
výkřiky atd. Ale auto s ním bude plně použitelné, na všech silnicích, s
běžnými palivy.
  A teď pozor: Zjistíte, že vám nechtěji prodat pro takové auto přívěsný vozík!
Nevyrábějí se! Proč ? No, vývoj by stál více peněz. Bylo by třeba nechat to
homologovat i pro auta s motory jiného výrobce, než toho jednoho. Ty motory
nemusí mít garantované vlastnosti a co když to pak nebude fungovat ? Proto jsme
opatrní a dodáváme své zboží jen pro ověřené a samozřejmě majoritní sestavy
vozidel.

Tož takhle to vidím já :-). Nesnažím se o flamewar, jen jsem měl pocit, že
ten OS se v počítači nespotřebovává jako palivo, ale je jeho podstatnou
oživující komponentou, jako je motor v autě :-). A hned bych řekl, že to
vypadá trošku jinak :-).

Zdraví Pavel