vikend: I-spojka pre koaxialny kabel

Pondělí Červen 29 11:57:13 CEST 2015

Když já nevím, co je vlastně pravda a co je jen víra. Když jsem byl na
škole, pan docent Haňka říkal že vlastně proud neteče vodičem, ale vodič
jen určuje kudy má jít Poyntingův vektor. Energie je v okolí vodiče ve
formě el. a mg. pole. Tohle si dokážu představit u vlnovodů a u koaxu,
kde energie jde nějakým ohraničeným prostorem. Ale i tam proud musí jít
tím materiálem, jinak by to nefungovalo :-)
Ostatně jak je to u supravodičů? Předpokládám že hloubka vniku je tam
nulová, tedy proud v nulové tloušťce povrchové vrstvy vytvoří nekonečnou
proudovou hustotu a mělo by dojít ke ztrátě supravodivosti.
Anděl