OT? Schemy k zariadeniam, was: Elnec LabProg48LV se loučí..

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Červen 29 11:50:52 CEST 2015

>Rada problemu se odehrava vyhradne na HW bazi a tam schema casto velmi
>pomuze.

Servis ma nezivi ale co-to som uz opravil/upravil resp. neopravil. Naviac
mam pohlad aj z druhej strany "barikady".

>Pokud je vyrobce natolik paranoidni, ze mu vadi predstava pripadne
>obnovene vyroby jim davno opusteneho zarizeni,

Nevadi, k tomu nedojde. Vadi mu zbytocne vynalozeny cas a namaha.

>prakticky zcela bez nakladu pro vyrobce...

Toto je prave ten kamen urazu, ze to rozhodne nie je bez nakladov, aj ked
mozno nie na prvy pohlad zrejmych.

Bez vynimky poskytnutie schemy tak, ako je "bez nakladov" k dispozicii
(t.j. vytiahnutej z nejakeho archivu, mozno nie uplne zodpovedajucej
konkretnemu hardwaru u zakaznika, nie pripravenej pre ucely servisu, bez
instrukcii, bez blizsieho vysvetlehia postupov, bez
meracieho/nastavovacieho predpisu a bez pripravkov k tomu potrebnych,
atd.atd.atd.), viedlo k dalsim otazkam, namietkam, ba dokonca v niektorych
pripadoch hrubosti, ohovaraniu; a bez vynimky sa tym nikdy nic nevyriesilo
(teda v niektorych pripadoch sa vyriesilo aspon to, ze dotycny sam
pochopil, ze to bolo zbytocne, ak sa teda toto da pokladat za kladny
vysledok). Netvrdim, ze tie vynimky nemozu nastat, ale verte mi, ze ako
vyrobcovi mi to zato nestoji.

wek