RE: mech: svarovaní hliniku asi TIG

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Neděle Červen 28 14:23:31 CEST 2015

Něco podobného se opakovaně učím už 2 roky - TIG střídavý a argon jsou
základ, dobrá samostmívací kukla výrazně pomůže a netřepající se ruce se
pomalu snažím naučit.
www. svafinfo.cz - doporučuji nastudovat a najít si nejbližší svářecí školu
a tam se domluvit alespoň na jednodenním individuálním kurzu - výrazně to
pomůže v začátcích.
4mm nejsou málo - 160A svářečka už s tím bude mít co dělat, aby to bylo
provařené. Docela jsem tím byl překvapenej.
Pokud to má být pohledové, tak nic jiného než střídavý TIG nepřichází do
úvahy.
Já jsem postupně přešel na kombinaci vaření a nýtování trhacími nýty - chce
to pneumatickou nýtovací pistoli. Nějak to funguje, ale rozhodně bych to
nepoužil někam do interiéru. Jedině po následném obrobení svárů.

Tomáš OK2MTM
-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of DeeJay
Sent: Saturday, June 27, 2015 6:28 PM
To: 'HW-news'
Subject: mech: svarovaní hliniku asi TIG

Zdravím Kolegové,

sháním nějaké praktické rady ohledně svařování hliníku, potřeboval bych
dělat konstrukce menších atypických přístrojů, svítidel atd. Představuji si
tak používat AL profily, plechy, dejme tomu do tloušťky 4mm, původní záměr
konstrukci sešroubovat je dost fail, ne že by to nebylo funkční, ale
nevypadá to nic moc a nikam jinam, než k sobě do sklepa bych to nedával :-)

Otázky tedy zní:

- dá se to svařovat ?
- jaký stroj na takovéto domácí, poloprofesionální použití byste mi navrhli
?
- jak rychle se to dá naučit ? (ano blbá otázka, ale třeba srovnání s
klasickou elektrodou a autogenem :-)
- metoda ? předpokládám TIG

díky za praktické zkušenosti

Jara