[OT] Psychoakustika je potvora

Středa Červen 24 22:48:45 CEST 2015

U sluchátek je ještě jeden problém. Když někdo "necitlivě" namíchá
muziku a basu strčí na jednu stranu, u beden je to dost jedno, protože
to jde stejně z celého prostoru. Ale ve sluchátkách to působí velmi
nepřirozeně.
Ostatně uvítal bych u zvukovky funkci, která by v nějakém režimu "pro
sluchátka" na hloubkách zvětšíla přeslech mezi kanály.

S tím přidáváním hlasitosti - muzikanti to říkají, ale já jsem tenhle
efekt nezaregistroval. Asi mám nějakou vadu sluchu :-( při hlasitostech
možná nad 100 dB mi zkreslují uši :-( Za mlada mi to nedělalo. Naposled
co jsem byl na silvestrovské zábavě a hrála tam rocková kapela, slyšel
jsem to tak zkreslené, že jsem nerozumněl zpěvu. Za dveřma to už znělo
čistě :-) Při tom ostatním (ani mé ženě) to zjevně nevadilo a dokonce
kytarista aby se líp slyšel, šel se občas postavit před bednu. Teda na
druhou stranu ani se mu nedivím, pokud to jeho uši zvládnou. Z
odposlechu toho obvykle moc neslyší a poslouchat na pódiu zvuk odražený
od stěny je hodně otravné.

Anděl