Re: Závada monitoru LCD

d.petr d.petr na post.cz
Středa Červen 24 21:04:36 CEST 2015

Zajícův tester ESR ukazuje hodnoty všech elektrolytů obvyklé.
kV jsou nepříjemné, ty nemám čím změřit; a kolem toho měniče se budu radši
pohybovat v uctivé vzdálenosti. :)
K výbojkám jsem se zkusil dostat, ale skončil jsem ve fázi, kdy to vypadalo,
že bych musel buď zohýbat nějaké plechy, nebo možná něco ještě horšího, je
to nějak hodně zadeklované. Navíc nevím, kde bych cvičnou výbojku sháněl.
Měnič vypadá jako dvojitý (všechno souměrně, včetně traf a vývodů) a z obou
konců vedou dráty (k výbojkám). Docela bych tedy čekal, že by se některé
poruchy mohly projevit jen na části podsvitu. Když to chcípe celé, vypadá to
na problém společné části. Že by zlobily obě výbojky naprosto shodně (kdyby
to bylo výbojkami), to se mi nezdá moc pravděpodobné.
Schéma bych si klidně sehnal, kdybych věděl, kde. Obvykle, když jsem nějaké
hledal, našel jsem prd. Ale zkusím to.

díky
PM

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jirka <zaloha na volny.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 24. 6. 2015 14:16:29
Předmět: Re: Závada monitoru LCD

"To, že elektrolyty nějak "vypadají", vůbec nic neznamená.

Měřit 1) ESR, 2) kapacitu (v tomto pořadí důležitosti).

Na výstupu měniče pro CCFL jsou kilovolty, po zapálení pak řádově stovky V.

Nestartující CCFL je možná příčina, zkuste koupit novou podobně velkou
třeba jen na test (občas se dostanou za pár Kč ještě z dob, kdy si
někteří jedinci mysleli, že takto "ozdobené" PC je úžasné).

Obstarejte si servisní manuál (schéma) monitoru.

--
Jirka