este k tym statniciam

Pondělí Červen 22 10:22:38 CEST 2015

> Este som moju oblubenu otazku "naco je to teda dobre" vyskusal aj u inych
> subjektov, s podobnym vysledkom. Ukazkovy priklad toho ako sa u nas ucia
> veci. Perfektne nabiflovane poucky a zaroven nulova znalost suvislosti a
> velmi slaba schopnost jednotlive poznatky spojit...

Strávil jsem rok a půl na civilce na průmyslovce, kde jsem předtím
studoval. Pochopil jsem, že profesoři jsou často teoretici pro praxi
nepoužitelní. Inženýr elektrotechniky učí studenty zapojení operačního
zesilovače, ví o něm všechno, ale nechápe rozdíl mezi obyčejnou trubičkovou
pojistkou, pokud je na ní napsáno F nebo T. Takže do osciloskopu (Tesla
BM-něco) dává F2A a diví se, že tam hoří. Se slovy "vyhazuje pojistky" po
mě chce, abych si ho odnesl (kolik to mohlo mít, 20 kilo?) do dílny (asi
přes tři patra po schodech) a opravil. Měním pojistku za T2A, která drží
(jak jinak) a pracně mu to vysvětluju.

Tak jak by mohli profesoři studentům předat nějaké praktické zkušenosti,
když znají většinou jenom papíry a vzorečky.

P.K.