RE: OT: levnédeskové výměníky

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Čtvrtek Červen 18 09:49:16 CEST 2015

Co si představuji? Ani pořádně sám nevím. Je to na speciální, ověřovací, aplikaci. Prostě mějme bazén. V něm je mírně slaná voda a pomocí elektrolýzy se rozkládá na chlor a sodík. Pak je tam ještě sekce UV. Se slanou vodou se používají titanové výměníky. Jenže tam je malá teplosměnná plocha, pač jsou to trubkové výměníky, tudíž velké teplotní spády. Výhřev zatím přes solárka, jenže tam je právě problém v malé teplosměnné ploše toho výměníku. A tak jsem se rozhodl, že vyzkouším, proč se nepoužívají deskové výměníky. Nikdo mi to neumí vysvětlit, a když, tak se to vždy svede na vnitřní korozi deskového výměníku. Zkušebně jsem jeden malý ponořil do onoho roztoku soli, i elektrolýzu jsem simuloval, proud nešel přes výměník a žádná koroze se nekonala. Průtok vody bazénového okruhu bych vyřešil pomocným malým oběhem tak do 15l za minutu, solára mají průtok tak 8l za minutu. Teplotní spád na soláru je v současné době 85/55, což je špatně. Raději bych až někam na 65/30 jako u podlahovky, ale i tady jsou rezervy v boji o každý watík energie.

Míra

PS. Tem odkaz minulých let byl na ebay, nějaký výprodej skladu a bylo to za pusinku. Už došly.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of AZe
Sent: Thursday, June 18, 2015 8:40 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: levnédeskové výměníky

Co si představujete pod pojmem “deskový výměník” ? Docela důležité parametry jsou teploty a teplotní rozdíly, druhy kapalin, průtoky, tlakové ztráty, z toho výkon....

Z toho pak typ, rozměry, počet desek...http://www.eltex-km.cz/cs/e-shop/products/view/11/108-deskove-wtk  Tyto ale mají 2 vývody pro vodu a 2 pájecí menší, nicméně dají se sehnat i závitové.

aze