Chyba v křemíku u AT91SAM7S

hamouz na divesoft.cz hamouz na divesoft.cz
Středa Červen 17 12:58:37 CEST 2015

Zdravím
jen pro informaci, narazil jsem na alternativní projev chyby v křemíku
u AT91SAM7S než popisuje errata.

Pokud se pro SPI používá DMA přenos, vyhodnocují se přenášená
data špatně (vyhodnocují se vyšší bity, ač se mají ignorovat) a může dojít k
předčasnému ukončení přenosu tím, že se nastaví bit LASTXFER a tím
pádem se deaktivuje CS. Tohle všechno errata popisuje.

Teď jsem narazil na jiný projev, pravděpodobně téže chyby. LASTXFER se
standardně nastavuje automaticky v okamžiku kdy DMA dojdou data. Chyba
se projevuje tak, že v závislosti na posílaných datech se naopak tento
bit nenastavil a CS zůstalo viset aktivní.

Konkrétní bitový vzorek který to způsobuje jsem nehledal, překopal
jsem svoje knihovny na důsledné ruční řízení CS přes PIO.
Trochu to zdržuje, musím teď čekat až přenos doběhne, abych
deaktivoval CS :-(

To docela naštve.

Tomáš