signalovo spracovatelska...

balu@home balu na k-net.fr
Úterý Červen 9 21:27:47 CEST 2015

zdravim velevazene obecenstvo,

snazim sa vymyslet ako vyriesit jeden velmi nestrukturovany problem :-)
Pri prvom spustani supravodivych urychlovacich dutin po vychladeni treba
dokonale vycistit povrch od atomov, alebo molekul, ktore pri vystaveni
silnemu elektrickemu polu emituju elektrony.

Zbavit sa ich da pomerne jednoducho - robi sa to tak, ze sa postupne
zvysuje budiaci vykon, oni sa vytrhavaju z povrchu a vakuova pumpa ich
postupne vycerpava. Proces je to zdlhavy a pomerne otravny, obzvlast ked
na to treba dozerat. Kedze to treba robit pravidelne, rad by som to
zautomatizoval.

Signal z cistej dutiny je takisto cisty, jedna spektralna ciara. Kym je
tam cistiaca aktivita tak je v spektre mnozstvo ciar, alebo aj suvisle
pasma, ktore su uplne nahodne a navyse sa neustale menia. Par prikladov
som dal sem:
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/spektra/

Cely dej ma pomerne velky dynamicky rozsah, ak chceme vycistit uplne
treba sa pozerat na signaly desiatky decibelov pod urovnou nosnej.

Rozmyslam ako nejakym rozumnym sposobom zistit ci je uz spektrum ciste,
alebo treba este pridat vykon a pokracovat v cisteni povrchu. Inymi
slovami, ako nejakym robustnym sposobom zistit ci je energia sustredena
v jednej spektralnej ciare, alebo stale rozplacnuta po celom spektre.
Sumove pozadie je viacmenej konstantne, takze sa da odmaskovat.
Rozmyslal som nad integraciou celej krivky a porovnat to nejak so
spickovou hodnotou. Alebo spocitat spicky? Snazim sa dojst na nejaky
napad ako robustne zistit ci je signal kontinualna vlna, alebo je
pritomna modulacia...

b.