koaxialne rele - pitva

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Červen 3 09:13:17 CEST 2015

no za $1200 by sa to mohlo aj poslat do opravy snad
alebo spotrebna politika pokrocila uz aj v tomto segmente?

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of balu na home
Sent: Tuesday, June 02, 2015 9:40 PM
To: HW-news
Subject: koaxialne rele - pitva

Zdravim,

je tu par ludi, ktorych zaujima VF technika tak sa rad podelim. V ramci neustaleho hladania inspiracie sme s kolegom kuchli pokazene 8-portove koaxialne rele. Tiez ma zaujimalo co je na tom tak drahe :-)

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/rele1.jpg
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/rele2.jpg

Cievka cez bronzove kolicky tlaci na teflonove kolicky, ktore potom pritlacia vzdy jeden pasik medzi strednym pinom SMA konektora po obvode a strednym pinom SMA konektora v strede. Celkom ma udivuje ako sa da dosiahnut dostatocna izolacia pri vysokych frekvenciach, vzdialenost medzi strednym pinom a pasikom je 1-2mm. Izolacia medzi jednotlivymi portami musi byt mizerna.

V kazdom pripade, ked sa na to pozeram snazim sa pochopit preco jedno take rele stoji 1200$. Rozumiem, ze cena je otazkou dopytu a ponuky.
Toto rele je od renomovanej firmy s dlhorocnou tradiciou, ale mam pocit, ze je robene skor na kolene ako nejaka profesionalna vyroba. Produkt sa inovoval naposledy v roku 1970 :-)

b.