koaxialne rele - pitva

balu@home balu na k-net.fr
Úterý Červen 2 21:39:48 CEST 2015

Zdravim,

je tu par ludi, ktorych zaujima VF technika tak sa rad podelim. V ramci
neustaleho hladania inspiracie sme s kolegom kuchli pokazene 8-portove
koaxialne rele. Tiez ma zaujimalo co je na tom tak drahe :-)

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/rele1.jpg
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/rele2.jpg

Cievka cez bronzove kolicky tlaci na teflonove kolicky, ktore potom
pritlacia vzdy jeden pasik medzi strednym pinom SMA konektora po obvode
a strednym pinom SMA konektora v strede. Celkom ma udivuje ako sa da
dosiahnut dostatocna izolacia pri vysokych frekvenciach, vzdialenost
medzi strednym pinom a pasikom je 1-2mm. Izolacia medzi jednotlivymi
portami musi byt mizerna.

V kazdom pripade, ked sa na to pozeram snazim sa pochopit preco jedno
take rele stoji 1200$. Rozumiem, ze cena je otazkou dopytu a ponuky.
Toto rele je od renomovanej firmy s dlhorocnou tradiciou, ale mam pocit,
ze je robene skor na kolene ako nejaka profesionalna vyroba. Produkt sa
inovoval naposledy v roku 1970 :-)

b.