Re: HW aj SW vyvojove prostriedky pre STM32, Was: STlink programátor - bylo Re: perspektiva řady Xmega od Atmelu

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Červen 1 16:21:00 CEST 2015

>Děkuji v±em za reakce týkající se HAL a snippetů.

>Cca deset tříhodinových cvičení za semestr není zase o tolik víc neµ
>několikadenní ±kolení, navíc studenti moµná budou méně motivovaní a
>nad±ení pro věc neµ lidé z firem. Samozřejmě chápu poskytnutí kostry +
>následné doplňování, zejm. pro výrobce, který tím prezentuje nějakou
>svou zajímavou periferii. Nicméně ±ikovný začátečník by takové ±kolení
>hravě zvládl a pak by ve vlastní aplikaci týden bojoval s
>nalezením/rozjetím toolchainu a prvním rozblikáním LEDky.

No a?

Mozete to ale chapat aj ako *Vase* zlyhanie - to rozchodenie toochainu a
rozblikanie LED ma byt v doprovodnom materiali k cviceniam dostatocne
dobre popisane aby to ten zaciatocnik dokazal zreprodukovat aj samostatne.

>Bohuµel >50% současných studentů ne.

No a?

Tak to je proste odpad - tych 50% potom aj tak nezvladne ani nic ine.

Bavime sa o VS, vsak?

>I kdyµ clock konfiguraci necháme na startup kódu, zapínání hodin pro
>jednotlivé periferie musíte hlídat pořád. Je to prostě sloµitěj±í, neµ
>na osmibitech - neříkám µe o moc, ale je.

Vobec nie - to zapinanie hodin pre periferie mozno tiez vrazit do startupu,
vsetky naraz - o nic nejde, v skolskom priklade sa predsa nehrate na
spotrebu. Znova, toto sa da niekde spomenut.

>Tohle záleµí na Va±í představě výuky. Pokud dostane student
>step-by-step kuchařku, tak ano. Jenµe podle mě by měl sám hledat v
>datasheetu nastavení registrů,

No a ako presne im v tom pomoze ta ci ona "kniznica"? Ved to im len stazi
vztah medzi udajmi z datasheetu a programom.

>vymyslet jednoduchý algoritmus apod.

A toto ako suvisi s pouzitim tej ci onej kniznice?

>Dodat jim krásně zpracovaný celý postup je nic nenaučí. Začátečníci
>stihnou za tříhodinová cvika opravdu hodně málo.

Je to vsetko o priprave. Na cvicenie musi prist pripraveny aj student aj
cviciaci.

Inak sa mi zda 3-hodinove cvicenie kontraproduktivne, 3 hodiny sa IMO neda
udrzat pozornost a pracovat synchronne/sucinne s cviciacim; nevyhnutne to
musi prejst do anarchie ktora je tak trocha plytvanim casu oboch stran. V
Anglicku som zazil system, ked boli relativne kratke cvicenia (z
elektroniky; uz Vam nepoviem presne casy, ale mozno 60, mozno 90 minut),
ked sa pracovalo podla pokynov cviciaceho, a potom boli vyhradene hodiny v
labaku na samostatnu pracu, ked si bolo treba spravit na cviceni zadanu
ulohu, pricom tam bol k dispozicii aj asistent na konzultacie; tie labaky
boli napriek tomu ze to bolo nepovinne natrieskane a nedalo sa tam zohnat
prazdne pracovisko (ja som si potreboval robit svoje a vzdy ma v tom case
vyhodili).

Este raz opakujem, nie je ziadny zasadny rozdiel medzi AVR a ARM co sa tyka
pristupu. Ano, je tam viac podrobnosti; bud do nich chcete ist a potom
musite pocitat s tym, ze to bude dlhsie trvat alebo to bude mat nizsiu
kvalitu (a tomu vobec nijako nepomozete pouzitim nejakych kniznic), alebo
ich proste na cviceni obidete a nechate to na samostatnej praci studenta.

>Já to prostě vidím jinak. Volání např. zmíněné SPL, i kdyµ kód
>přebíráte po kolegovi, dávají vět±inou smysl na první rychlý pohled. U
>zápisu do registrů záleµí na Va±í disciplíně, zda aktualizujete
>komentáře, zda neseknete nějakou malou zásadní chybu.

V mojej predchadzajucej odpovedi som uviedol konkretny priklad. Nemyslim
si, ze je to menej pochopitelne ako volania SPL, a podla mna sa tam da
urobit chyba takeho druhu ako uvadzate tazsie ako pri pouziti SPL. Vyhodou
je priama suvislost s RM.

Cez prazdniny rad o tomto podiskutujem pripadne aj prispejem, ak mate
zaujem - viete kde ma najst.

wek

Daląí informace o konferenci Hw-list