Re: HW aj SW vyvojove prostriedky pre STM32, Was: STlink programátor - bylo Re: perspektiva řady Xmega od Atmelu

mrazik mrazik na volny.cz
Pondělí Červen 1 12:34:03 CEST 2015

Hlavně se nedá rozlišit co je podstatné a co už méně. Když je podstatná
informace - třeba že do periferie musím pustit hodiny (což je popsáno
úplně někde jinde a většinou bez odkazu) a že musím nastavit bit ENABLE
obalena 20 stránkami popisu jak použít DMA, což mě v danou chvíli vůbec
nezajímá, pak je to napoprvé dost frustrující.
I doxygenem by se dala udělat dobrá dokumentace ale musel by to někdo
umět používat. Takže na každého experta, co píše kód by musel být
nejméně jeden (ale spíš víc) další co píše dokumentaci. Ale protože ten
už bude podstatně hůře rozumět tomu co dokumentuje, bude z toho to co z
toho je.
Další věcí je komu je dokumentace na dané úrovni určena. Úplným
začátečníkům je asi RM k ničemu. Zkušenější si pak už informace nějak
přebere.
I přesto si myslím, že ARMoidy se nějak protlačí dopředu. Možná jen
kvůli jejich ceně, snad protože se lidi opičí jeden po druhém, ten trend
se zastavit nedá. Je zajímavé, že se to děje až s příchodem těch
Cortexů, ARM jako takový oslavil letos v dubnu 30. narozeniny. Sám mám
ještě v šuplíku ARM7TDMI od Atmelu a pamatuji, že u mě nevzbudil nijaké
nadšení, i když většinou již má to, co potřebuji a těch vlastností,
které mají Cortexy navíc zase tak moc není. Asi síla marketingu.

Mrazík