Re: HW aj SW vyvojove prostriedky pre STM32, Was: STlink programátor - bylo Re: perspektiva řady Xmega od Atmelu

Ales Povalac alpov na alpov.net
Pondělí Červen 1 10:07:38 CEST 2015

Dobré ráno, když už se to stočilo k té výuce... přístup a pochopení na
úrovni registrů razím na AVR, kde je toho ještě rozumné množství.
Postup překladu, význam warningů, obsah listingu apod. Přesto se
najdou studenti, kterým celý semestr trvá jen to, aby pochopili
syntaxi bitových operací v C. Používání knihoven stylem "stáhnu to z
netu a třeba to bude dělat to, co chci" je mor.

ARMy jsou výrazně složitější a vytvořit kostru funkčního firmwaru na
úrovni zápisu do registrů se prostě bez zkušeností během pár hodin
nedá stíhat. Dávat předchystaný kód s tím, že stačí doplnit pár řádků
na správné místo, což s oblibou dělají výrobci MCU na firemních
školeních, je k ničemu. Chápu Váš pohled a do určité míry ho sdílím...
nerad bych, abychom skončili ve třetí kategorii v představě ARMu
http://sos.alpov.net/mbed-vyvoj.jpg . Na druhou stranu není ani dobré
zamrznout v té první :-)

Z mého pohledu každá funkce SPL logicky odpovídá přístupu k pár
registrům, dá se snadno pročíst její kód a svým názvem a parametry za
mě řeší dokumentaci - ušetří řadu komentářů, které bych jinak k
nastavování registrů musel otrocky vypisovat, abych za rok ještě
tušil, co chtěl tím řádkem básník říci.

Ohledně praktického použití - že se používá SPL vím. Existuje někdo,
kdo pro skutečnou práci přešel na HAL a dělá s tím?

Zdravím
AP