Primosmesujici RX pro KV - prekopani JUMA RX1

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Červen 1 05:53:55 CEST 2015

Zdravím,
  pokud se použije zde popsaný způsob digitálního přepínání polarity
signálu, nedovedu si představit, jak by mohlo mírné "courání" frekvence
LO o pár Hz nevadit :-). Dle mne bude demodulovaný signál v této frekvenci
kolísat mezi maximem, nulou, maximem v opačné fázi, nulou, maximem atd...
Prostě tam budou extrémní "úniky" právě v rytmu zázněje mezi LO a nosnou.
Tedy se též domnívám, že přesná shoda frekvencí nosné a LO (např. pomocí
PLL) je pro příjem AM tímto způsobem nutná...
  Napadlo mne teď udělat AM přijímač takovým způsobem, že se signál
prožene dvěma větvemi: v první se zesílí lineárně a ve druhé se zesílí
a omezí tak, aby vznikla čistá frekvence nosné (asi jako se to používá
u FM přijímačů). Druhá větev se pak použije pro přepínání v detektoru, jak
dříve popsáno. Zajímalo by mne, zda by mělo toto řešení alespoň nějakou
výhodu oproti běžné krystalce/diodalce :-).
  Zdraví Pavel