Tabor, 3D tiskarna, Arduino, GMe, GES a pod +kvíz:-)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Červenec 31 19:13:40 CEST 2015

Dobrý den všem,

tento rok jsem si před odjezdem na tábor objednal u p. Zahradníka tiskárnu.
Objednával jsem v pátek před odjezdem, dorazila první prac. den.

Sestavování ale komplikovalo několik věcí:
1. Jelikož je to Open source, není nikde kompletní návod, resp. je jich
dost, ale každý s jiným pořadím kroků a pro jinou verzi, žádný pro
nejnovější, kterou jsem měl. Super obzvláště, když ještě nemáte rozchozený
internet...
2. Něco není jasné, čtu odstavec lehce matoucího textu, někdo přijde a ptá
se co to je, jak to jde, kdy bude hotovo, ... čtu znovu, někdo další přijde,
... čtu zas, ... odpovídám, že to moc nejde, protože mě pořád někdo otravuje
otázkami typu "jak to jde a kdy to bude".

Vyskytla se zajímavá závada: Vytisknu třeba 5 malých věcí. 2 jsou OK, 2 mají
v rámci osy X rozhozené vrstvy až o +/-2 mm a jedna má jednu stranu rovnou a
druhou rozhozenou. Celkově to vypadá, jako kdyby nějaká chyba v SW/FW
pseudonáhodně rozhodovala, které věci celé zkazí a které budou správně...
(vytiskne se třeba 5 cm vysoká trubička celá správně a z druhé vedle vznikne
"abstraktní umělecké dílo") Kvízová otázka: Čím to bylo?

Ke konci byla trochu otrava: Kdosi našel model růže a chtěl ho vytisknout.
Spoustě dalších lidí se líbil, takže posledních několik dní se skoro celou
dobu tiskly růže (ks za 50 minut).

Celkový závěr: Je to super hračka, všem se líbila, včetně kontrolorů, co se
na nás přišli podívat:-)

Poznámka: Je v ní Arduino a to je občas zdrojem EMC komplikací, které by
nenastaly, kdyby místo něj byla deska pro daný účel přímo navržená. Na
druhou stranu, nebýt Arduina, možná by projekt RepRap/Rebel ani nevznikl.

-----

Chtěl jsem také dělat blumleinův generátor s násobením napětí. Dospěl jsem k
závěru, že nejlepší bude na něj koupit 100 m koaxu.

V GMe jsem objednal 100 m RG58 a ještě nějaké další součástky. Přišlo
potvrzení objednávky a za několik dní přivezli balíček. Byl malý, levnější a
lehký, 100 m  koaxu v něm nebude, asi dopošlou později... Jenže v něm bylo
13 m. Pro jistotu jsem se podíval do potvrzení objednávky a tam bylo 26. Na
helpdesk jsem se nedovolal a ani druhých 13 m už nepřivezli.

Objednal jsem tedy v GESu, ale to bylo už někdy v druhém týdnu a tak jsem
tam dal poznámku, že nebude-li možné dodání do pátku, vyzvednu si v Praze na
prodejně. Ve čtvrtek přišla SMS, že balík byl předán přepravci. V pátek, že
dodání proběhne mezi 16-18 a tel. na řidiče. Jenže neproběhlo. Tak jsem v
sobotu z autobusu napsal SMS, že jsme již odjeli do Prahy a že novou dodací
adresu upřesním. V neděli jsem napsal SMS s adresou firmy, kam jsem měl v
pondělí cestu. V pondělí ráno mě vzbudil telefon řidiče, že už je na cestě
do Lomů a dost se divil, když jsem řekl, že jsem v Praze a přeji si dodání
na adresu, kterou jsem oznámil v neděli... V úterý mě vzbudil telefon, ...
vysvětlil jsem, že jsem neodjel na skok do Prahy, ale že jsem se naopak do
Prahy vrátil a v Lomech budu až za rok. ... Ve čtvrtek dodáno na uvedenou
adresu, když jsem tam nebyl:-)

PH