[!!Mass Mail]Re: OT Prec s Arduinom

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Červenec 31 10:53:15 CEST 2015


Mam cerstve plnolete Volvo 850 a zacina mi tam zlobit prave pumpa posilovace 
brzd, takze se obcas stane, ze minutu, dve po nastartovani nejde posilovac - 
presto jsem schopen zabrzdit i tak, ze zablokuju na sucham asfaltu kola.

Daleko neprijemnejsi je, kdyz klesna hladinka v posilovaci rizeni (mam tam 
nejake uniky, takze se cas od casu stane, ze vybryndam vic, nez je zdravo, 
oprava je pomerne neekonomicka), pak je to radost, posilovac chvili chodi a 
chvili ne, treba i v ramci jedne zatacky, jak tam chodi bubliny. Nastesti 
staci dolit kapalinu a po dvou otocenich volantem je vsechno OK.

Jinak totez (soucasne nefunkcni posilovac rizeni i brzd, byl tam nejaky 
souvisejici duvod) jsem chvili mel u Landroveru Discovery - 85kW, asi 2.5t 
(taky temer plnolete auto). A kupodivu, i s tim se dalo jezdit. Pravda, na 
slalom na parkovisti to moc nebylo, ale zase jsem usetril za posilovnu :)

Takze jestli existuje nejake auto, ktere je schopne bez posilovace brzd 
zabit obsluhu, tak ho nahlaste, zajimalo by mne, co si nekupovat...

Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, July 31, 2015 10:34 AM
Subject: Re: [!!Mass Mail]Re: OT Prec s Arduinom


Zkousel jste to nekdy? ;-)

Sice mate pravdu, ze to tak funguje, ale i tak to nebrzdi. Dodneska mam
z toho nocni muru.

Pred x lety jsem se zenou jeli vejletem po Cechach a dostali se i na
Rip, kde bylo nezpevnene parkoviste pomerne v kopci. Zastavil jsem az
nahore cumakem do kopce. Pak me ale napadlo, ze nam bude do auta prat
celnim sklem a ze vzadu mame infra folie tak, ze to otocim. Nenapadlo me
nic jineho, nez ze to nebudu startovat, necham to rozjet pozadu, vytocim
obloucek a pak se pretocim cumakem dolu a vyberu si nejake misto mezi
autama co staly dole. Vsechno klaplo do okamziku kdy jsem byl v pulce
parkoviste a chtel si pribrzdit. Slovy nula. Jak kdyz slapu na obrubnik.
Slapak jsem na tu brzdu tak, ze zapraskalo v sedacce a nedelo se vubec
nic. Kdyz to uz hrozilo, ze to naperu do nejakeho auta tak me napadlo
rychle nastartovat. V tu chvili jsme meli vsechno (vcetne manzelky) na
prednim skle a na parkovisti vyryta brazda jak za traktorem - jak jsem
stal na te brzde celou vahou tak to proste zabrzdilo.

Dle meho se proste na to uz moc nespoleha, sice to tak je udelane aby
bylo ucineno zadost predpisu, ale je to nepouzitelne. Stejne tak si
zkuste vypnout motor pri nejakem odbocovani v male rychlosti - budete
mit co delat abyste se udrzel na silnici.

Doporucuji kazdemu si to vyzkouset at vi do ceho jde v pripade nejake
krizovky.

Radek Vicek


Dne 31.7.2015 v 10:13 Kručinský Ladislav napsal(a):
> Domnívám se, že to kachna bude. Posilovač ať už řízení nebo brzdy by
> neměl být schopen "přeprat" člověka. Vycházím z konstrukce posilovačů
> u vozíků ale je to taky dopravní prostředek s vysokými nároky na
> bezpečnost. Brzda musí být funkční i když nefunguje veškerá
> elektronika. Ergo když se elektronika zblázní a já zašlápnu brzdu,
> brzdit se BUDE. Servo, pokud je čistě elektronické se zbláznit může
> ale v ten moment zareaguje nezávislým procesorem ovládaný interlock a
> vozík se vypne a zabrzdí. Servořízení u auta si myslím je mechanicky
> vždy spojeno s koly a tudíž opět řidič musí být schopen i zblázněný
> posilovač umravnit. Jiná situace je, když na to nejsem připraven.
> Nevěřím tomu, že by automobily, navíc ještě z Ameriky, byly vyráběny
> tak, aby je řidič nebyl schopen ovládnout pokud bude chtít. Při té
> příležitosti bych se rád zeptal: Páka automatické převodovky je pouze
> elektronický přepínač/enkoder? Nebo má i mechanickou funkci -
> například v poloze N rozpojí mechanickou spojku mezi motorem a
> převodovkou?
>
> Zdravím L. Kručinský
>
> -----Original Message----- From: Hw-list
> [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of gatilo Sent:
> Thursday, July 30, 2015 11:21 AM To: HW-news Subject: [!!Mass
> Mail]Re: OT Prec s Arduinom
>
> 30.7.2015, 11:17:45
>
> Podobnych zprav se ted objevuje povicero, takze jde nejspis o peknou
> kachnu. Pokud to kachna nahodou neni, pak je to na trhani rucicek,
> nozicek i hlavicek, prislusnym konstrukterum.
> http://technet.idnes.cz/prilis-chytry-jeep-cherokee-hackeri-mu-pres-internet-odpojili-brzdy-1g7-/kratke-zpravy.aspx?c=A150724_111606_tec_technika_nyv
>
>  S pozdravem Pavel mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>
> -- Šerých Jakub napsal:
>
>> Což se u zařízení prošlému jistě všemi nejvyššími bezpečnostními
>> atesty nikdy nemůže stát, že?
>> http://www.telegraph.co.uk/technology/internet-security/10980899/Chine
>>
>>
se-hackers-target-Tesla-Model-S-electric-car.html
>
>> Jakub Šerých
>
> _______________________________________________ HW-list mailing list
> -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________ HW-list mailing list
> -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
---------------------------------

Pro případ, že tato zpráva obsahuje návrh smlouvy, Česká pošta, s.p. 
vylučuje možnost přijetí návrhu smlouvy s jakýmikoli změnami, dodatky či 
odchylkami. Navržení změn, dodatků či odchylek z Vaší strany považujeme 
toliko za podnět k dalšímu jednání o obsahu smlouvy. Až do okamžiku 
podpisu/uzavření smlouvy nejsme jakoukoli naší nabídkou vázáni. Výsledky 
jednání předcházejících uzavření smlouvy považuje Česká pošta, s.p. za 
nezávazné. Česká pošta, s.p. nenese žádnou odpovědnost za případné ukončení 
nebo přerušení jednání o smlouvě, a to bez ohledu na jeho důvod.



Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste 
zamýšlený adresát tohoto e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk, 
kopírování, distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je 
přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně 
jeho odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte 
ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu 
způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.


In the event that this email contains a contract proposal, Česká pošta, s.p. 
hereby excludes acceptance of the contract proposal with alterations, 
amendments and adjustments of any nature. Your proposal of alterations, 
amendments and adjustments may only be subject of further contract 
negotiation. Česká pošta, s.p. is not bound by any of its offer until the 
contract is concluded. Česká pošta s.p. considers the result of contract 
negotiations preceding the conclusion of contract non-binding. Česká pošta, 
s.p. is not liable for termination or interruption of any contract 
negotiation for whatever reason.



This e-mail and any attached files may contain confidential information. If 
you are not the intended addressee of this e-mail, you are hereby notified 
that any disclosure, printing, copying, distribution or dissemination of 
this e-mail and any attached files is strictly prohibited. If you receive 
this e-mail in error, please immediately notify the sender and permanently 
delete this e-mail and its attachments from your system. The sender of this 
e-mail does not accept liability for any damage that may be caused by any 
modifications or delay in the transmission of it.

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list