A/D prevodnik u procesora AVR ATmega

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červenec 30 14:52:28 CEST 2015

>majme tento datasheet:
>http://www.atmel.com/Images/Atmel-8151-8-bit-AVR-ATmega128A_Datasheet.pdf
>
>V nom sa v kapitole 23.7.1 "Analog Input Circuitry" na strane 227 pise:
>"The ADC is optimized for analog signals with an output impedance of
>approximately 10 k? or less."
>Naobrazku podtym je vidno vstupny odpor 1..100kOhm a S&H kondenzator 14pF.
>
>V kapitole 27.9 "ADC Characteristics" na strane 312 je zasa uvedena
>RAIN Analog Input Resistance 55 100 M?
>
>Takze ako to vlastne je?

Rain je leakage, t.j. je od pinu ku GND. Vstupny odpor je seriovy odpor
switcha v multiplexore.

>1. Ak chcem napr. merat napätie baterie do 25V, tak mi staci odporovy
>delic 9M:1M s predpokladom, ze sa jedna o DC a sample time je
>dostatocne. Spravne?

Ano.

>2. Ak chcem vzorkovat nejaky nf signal so vzorkovacou frekvenciou
>1000Hz, treba pouzit za delicom nejaky buffer, OZ zapojeny ako sledovac.
>Spravne?

Za akym delicom? Znova je to len o tom, ze sa musi stihnut nabit ten
vzorkovaci kondenzator.

>3. Predpokladajme, ze mame slnecny clanok 12V/5W. Ak chcem vypocitat
>dodavany vykon, najprv odmeram napätie cez odporovy delic cez ADC1 a
>potom prud cez bocnik + OZ cez ADC2 a nakoniec prepnem vstupny mux znova
>na ADC1, pretoze cas medzi meraniami staci na nabitie S&H a vystup z
>bocniku je uz nizkoimpedancny.
>Pri opacnom poradi merania (najprv prud a potom napätie) by som mohol
>dostat odlisny vysledok. Spravne?

Tomuto som nerozumel. Medzi zmenou muxu a zaciatkom prevodu (The actual
sample-and-hold takes place 1.5 ADC clock cycles after the start of a
normal conversion) treba vzdy pockat tak dlho, aby sa stihol nabit ten
kondik. Pocas konverzie sa mux nezmeni, takze musis pockat na koniec
konverzie, zmenit mux a pockat. Datasheet sa tomuto venuje dostatocne
podrobne v kapitole ADC (naviac je tam este varovanie na ustalenie pri
pouziti diferencialnych vstupov).

Len tak cvicne, skus na holom mcu pripojit nejake vstupne napatie na jeden
vstupny pin (trebars si tam daj trimer) a chod multiplexom medzi vstupmi
(nezapojenymi) tak rychlo ako to len ide a zobrazuj si vysledok.

wek