A/D prevodnik u procesora AVR ATmega

Richard Kaliciak hw.kaliciak na stonline.sk
Čtvrtek Červenec 30 14:24:33 CEST 2015

Dobry den,

majme tento datasheet:
http://www.atmel.com/Images/Atmel-8151-8-bit-AVR-ATmega128A_Datasheet.pdf

V nom sa v kapitole 23.7.1 "Analog Input Circuitry" na strane 227 pise:
"The ADC is optimized for analog signals with an output impedance of
approximately 10 kΩ or less."
Naobrazku podtym je vidno vstupny odpor 1..100kOhm a S&H kondenzator 14pF.

V kapitole 27.9 "ADC Characteristics" na strane 312 je zasa uvedena
RAIN Analog Input Resistance 55 100 MΩ

Takze ako to vlastne je?

1. Ak chcem napr. merat napätie baterie do 25V, tak mi staci odporovy
delic 9M:1M s predpokladom, ze sa jedna o DC a sample time je
dostatocne. Spravne?

2. Ak chcem vzorkovat nejaky nf signal so vzorkovacou frekvenciou
1000Hz, treba pouzit za delicom nejaky buffer, OZ zapojeny ako sledovac.
Spravne?

3. Predpokladajme, ze mame slnecny clanok 12V/5W. Ak chcem vypocitat
dodavany vykon, najprv odmeram napätie cez odporovy delic cez ADC1 a
potom prud cez bocnik + OZ cez ADC2 a nakoniec prepnem vstupny mux znova
na ADC1, pretoze cas medzi meraniami staci na nabitie S&H a vystup z
bocniku je uz nizkoimpedancny.
Pri opacnom poradi merania (najprv prud a potom napätie) by som mohol
dostat odlisny vysledok. Spravne?

Ako to riesite vy ostatni? Pravdu povediac, v amaterskych konstrukciach
s AVR som si nejako nevsimol, ze by sa pouzivali nejake vstupne filtre.
Je to jedno alebo je to styl "ved mne to funguje"?

Richard Kaliciak