OT: Zkušebny

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Středa Červenec 29 23:03:16 CEST 2015

Německý TÜV SÜD má pobočku i v České republice a zkouší kde co a je schopna testovat dle norem 61508 a dalších.

Pak už si na názvy nevzpomínám, ale jsou u nás nejméně dvě další, snad mě někdo doplní.

Jedna je známá, kvůli certifikaci Pendolina.

Další s třípísmennou zkratkou která se zabývá převážně zabezpečovacími zařízeními na železnici, i když si rozšiřuje
kvalifikaci (směrem k nižším levelům, zabezpečovačka je nejvyšší úroveň).

On je to poměrně velký obchod, takže vám nic neřeknou čistě z komerčních důvodů – každá zkušenost je drahá. Ale přes
výrobce nástrojů se lze dopátrat bližších informací, i když ty také bývají poskytnuty jen oproti podepsané NDA.

Například IAR a GHS překladače C jsou certifikované překladače. Výrobce překladače které není certifikován a dodává tyto
broučky někdy poskytuje návod jak získat certifikaci na své nástroje i bez této certifikace

TI procesory řady RM48 a TMS570 jsou SIL3 procesory. Freescale a ST mají také svoje certifikované procesory.

Pro firmu, která chce prorazit, je možná výhodnější zkusit nějakou univerzitu ve svém okolí, jestli nemá s certifikací
zkušenosti.

ced