OT Prec s Arduinom

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Červenec 29 14:11:24 CEST 2015

Arduino som si kedysi kupil cisto kvoli HW, z lenivosti navrhovat a
vyrabat DPS. SW som si pisal sam od zakladu bez ich kniznic a IDE. Ked
som to uz ale mal, chcel som si vyskusat nieco aj s ethernetom a tam
je naozaj najjednoduchsie pouzit hotove kniznice a IDE. Prve, co mi
vadilo, ze po kazdom zasahu do kodu to IDE urobilo clean a kompilovalo
vsetko, vratane kniznic! WTF? Neviem, ci je to tak stale. Nepohodlnost
IDE je ina vec, to je na vkusu kazdeho soudruha. Tak som si tie
kniznice vyseparoval, porobil k nim makefiles, pouzivam to cele v
Eclipse s AVR pluginom a mam pokoj. Zmenim riadok kodu, kompiluje mi
len aktualny zdrojak, ako sa patri. O prepojenie s avrdude sa postaral
plugin. A seriovy terminal si spustim svoj oblubeny :-) Nechyba mi nic
z toho, co tu bolo popisovane, ze Arduino IDE poskytuje.

Dalsia vec, co mi vadi, je vysoka spotreba MCU dana len tym, ze
startup kod nepovypina nepouzivane periferie. Toto sa samozrejme da
dopisat aj v povodnom IDE do funkcie setup. Tiez sa nevyuzivaju sleep
mody v case necinnosti.
Pri patrani po spotrebe som zistil, ze takto odflaknuty je aj FW
ATmega16u2, ktory je pouzity na Arduinach mega256 niektorych verzii
ako USB/serial prevodnik. Zdrojaky boli pribalene, tak som si ich
upravil.

miro