OT Prec s Arduinom

mrazik mrazik na volny.cz
Středa Červenec 29 13:29:29 CEST 2015

Tak třeba ten PID regulátor je v čistém C++ otázkou asi tak 4 řádků kódu.
http://mujweb.cz/mrazik/pid/html/classPIDIIR.html
Není to ale záležitost jednoho odpoledne, chce to trochu hlubší vhled do
problematiky, což je myslím z toho popisu trochu vidět. Arduino je
děláno tak, aby se nikdo do problematiky moc nořit nemusel, už by se asi
nemusel vynořit zpět. Prostě řečeno univerzálnost knihoven jde vždy
proti jejich optimalizaci, efektivita při psaní kódu jde vždy trochu
proti efektivitě jeho vykonávání.
Co by mi na Arduinu vadilo je zastírání podstaty - i když se hlavičkové
soubory používají, není to vidět a tak někde někdo nějak vytvořil nějaké
instance tříd a ty je můžeš klidně používat. Což asi zase tak moc
nevadí, ale programátora zvyklého na opravdové C++ to zbytečně mate.
Stejně tak to setup() a loop().
Moc si neumím představit jak to pomůže začátečníkovi, který se naučí
tento styl kódování a pak přechází na opravdový programovací jazyk. A je
jedno, zda je to C, C++ či cosi jiného.

Mrazík