OT Prec s Arduinom

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Červenec 29 12:04:06 CEST 2015

Ale já samozřejmě nic nepotřebuju. Já jsem se snažil naznačit, že (byť to prostředí má mouchy, a je velmi jednoduché), na běžné bastly běžného smrtelníka bohatě stačí  a dovedení projektu k prvotní funkčnosti je v něm díky obrovskému supportu na netu nesmírně rychlé a bezbolestné. A to je ten základní faktor, proč si myslím, že je to skvělý projekt.
Víte, já to vidím na desítkách studentů, z nichž pouze jednotlivci ve velmi malém počtu opravdu už dávno a sami za sebe programují nebo programovat chtějí. Ty ostatní to v zásadě nezajímá.
Buďto jim dáte do ruky holý procesor, nějakou divnou krabičku na které je napsáno programátor a čouhá z ní několik drátů a IDE pro práci v čistém jazyce (je celkem jedno jestli assembler nebo C), a pak na konci školního roku řešítetři čtvrtiny propadající třídy a naprostou nechuť k předmětu.

Nebo jim dáte něco, co po napsání asi tak 4 řádek bliká LEDkou, a když přidáte dalších 5 komunikuje to sériově s PCčkem. Programuje se to tak, že to bodnete do USB a jednou kliknete.
Na konci roku zjistíte, že si projekty pro Arduino jako maturitní práci vybírají i jedinci, do kterých byste to nikdy neřekl.
Myslím, že přínos je jednoznačný, ostatně celé to bylo vyvinuté na škole a pro studenty.

A jestli kritizujete to, že to používají i firmy na ostré produkty, pak je to otázka dohody jejich vývojářů se šéfy, co danou věc platí. Věřím, že v malosériových záležitostech to prostě může být i řešení nejekonomičtější, samozřejmě od určitého objemu výroby už ne.

Takže kde je problém?

Jakub Šerých