[OT] lampovy zesilovac ke kytare

Pondělí Červenec 27 10:47:02 CEST 2015

Výstupní impedance zesilovače je něco jiného, než jmenovitá zatěžovací.
Ta výstupní je u tranzistorového zesilovače prakticky nulová a tlumí
rezonanci reproduktoru. U lamp nebylo zvykem a kvůli fázovým posunům ani
není možné zavést tak silnou zpětnou vazbu přes výstupní trafo, proto
bude výstupní impedance víc daná impedancí elektronek a vlastnostmi
trafa. Skutečně pak záleží na kombinaci bedny + zesilovače, aby to dobře
hrálo. Ale je fakt, že třeba u el. kytary jsou ty rezonance potřeba a
počítá se s nimi, protože na samotné kytaře bez ozvučné desky nemá co
rezonovat a je potřeba ten zvuk dotvořit. Proto bude něco jiné vhodné
pro kytaru a něco jiné pro zpěv, kde by to mělo chodit pokud možno
rovně. Myslím že nějaký zvukový ideál třeba pro kytaru nebo pro basovku
neexistuje a muzikant si sám musí vybrat, co se mu nejvíc líbí.
Anděl