OT - dodani zbozi do USA, MEXIKO, Kanada

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Sobota Červenec 25 15:43:19 CEST 2015

Dne 25.07.2015 v 12:35 J. Polívka napsal(a):
> Cenu pane určuje prodávající a nikoliv kupující. Kupující se jen
> rozhodne zda za tuto cenu koupí nebo nekoupí.

Ale houby pane.
Sice nevím, proč do debaty o hovadském chování _některých_
překupníků/prodejců taháte problematiku stanovení ceny, ale budiž.
Chápeme-li cenu zboží jako peněžní částku (nebo jinou komoditu), za
kterou se zboží prodá (tedy nikoli cifru vyjadřující zbožné přání
překupníka), pak se cena zboží určuje DOHODOU mezi prodávajícím a
kupujícím. To, že se dohodli, se pak snadno pozná podle toho, že si
zboží a peníze vymění vlastníky. Jestliže ke směně nedojde, je
evidentní, že hovořit o ceně postrádá smysl.

> Jestli mu z toho naskočí pupínky je každému prodávajícímu jedno.
> Na diskusích pak může prodávajícího napadat. Proč ne.
> Pokud se mnou nějaký prodejce jedná jako s hovadem tak s ním přeci
> okamžitě přeruším jednání. Nic jednoduššího na tom není.
> Snad se nevracíme do dob, kdy budeme lidem nařizovat za kolik mají prodat.
> Jindra Polívka

K tomu bych si dovolil poznamenat jediné - jen aplikací mimořádně
tvůrčího čtení lze můj příspěvek interpretovat ve smyslu, že bych chtěl
komukoli nařizovat, za kolik má prodávat. Tak trochu mi to připomnělo
ten starý ftip
"To nemůže být náhoda. Když ve slově LÁSKA změníme 4 písmena a jedno
ubereme, dostaneme slovo PIVO"

jf