OT - Cina, CE, RoHS

Zdeněk zdej na atlas.cz
Sobota Červenec 25 08:55:28 CEST 2015

To není jen čínský vynález.
Ve firmě, kde jsem dřív pracoval, si nechali od zkušebny otestoval jeden ze
strojů. Potom pod stejným označením prodávali všechny ostatní, byť spolu
neměly nic společného. Tedy měly společné výchozí  komponenty: ocelové
profily, elektrické kabely, motory...

Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr
Zahradnik
Sent: Saturday, July 25, 2015 12:22 AM
To: HW-news
Subject: OT - Cina, CE, RoHS

Ahoj,

mám jednu srandičku z Číny, když zrovna byl ten pátek... Vyhlédl jsem si v
Číně jeden takový zajímavý přístroj a chtěl si ho objednat. Ale napsal jsem
nejdříve dotaz, jestli k tomu mají CE a RoHS papíry.

Obratem mi odpověděla Číňanka a začala zjišťovat, jestli to chci koupit jako
vzorek pro větší dodávku, nebo potřebuji jen jeden kus pro vlastní použití.
Odpověděl jsem, že potřebuji jen jeden kus pro sebe.
Pak mi napsala, že CE a RoHS k tomuto modelu nemá, ale že jestli budu chtít,
tak ho pro mě obstará.

To mi začalo být nějaké divné, tak jsem se zeptal, co to znamená, jestli
snad mají něco jiného nebo jak to myslí. No a ona mi mailem poslala v PDF
certifikáty CE i RoHS na nějaké úplně jiné modely. A že tedy mají jiný
model, který prošel zkušebnou apod.

Já jsem odepsal, že ten jiný model se mi nelíbí, navíc popis byl nějaký
divný. No prostě jsem jí napsal, že se mi nelíbí, že se mi líbit ten
původní, že tenhle nechci. A teď pozor, teď to přijde :)))

Odpověděla mi, že tedy OK. A jestli chci opravdu koupit ten původní, tak to
není žádný problém, že mi ho označí jako ten model certifikovaný a dodá pod
tím jiným názvem :-))) To mě dostalo :-)))

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem