OT - Prekupnici = [WAS] : dodani zbozi do USA, MEXIKO, Kanada

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Sobota Červenec 25 00:07:41 CEST 2015

Původní zpráva ze dne 24.7.2015 od Jaroslav Kotlaba:

> Možná tohle chování podnikatelů (hezké české slovo STARTUP) bude i
> tím, že nezkušený nadšenec se vrhne do podnikání, splácá si (nebo mu
> splácá známý za flašku) webovou stránku a myslí si, že zákazníci si
> sednou na (_!_) a pak se začnou stavět do fronty s nabídkami
> lukrativních kšeftů.

Buď v klidu, dělají to i již zavedené firmy. Jejej, já bych mohl
vyprávět... Nikdo mi nevymluví, že to dělají naschvál. Protože já mám
na webu napsáno, co na skladě mám, a co na skladě nemám. Logicky, co
chci prodávat, mám na skladě v dostatečném množství, leda by mi to
lidi vykoupili dřív, než doplním zásoby. A pokud něco na skladě nemám,
pak to je uvedeno. Odesílám ten samý den. Když si něco objednávám,
chci to mít hned druhý den. Proto svým zákazníkům dopřávám stejnou
službou.

Nicméně spousta firem (je jich snad dokonce většina), píše na webu
"skladem", ačkoliv to skladem nemají. Teprve po objednání to oni sami
objednají jinde. Pak samozřejmě dochází k těm trapným situacím, kdy
vlastně zjistí, že zboží nemá skladem ani dodavatel. A začnou mlžit.

Měl bych příkladů celou řadu, opravdu desítky za poslední dobu, kdy to
mám ještě v čerstvé paměti. Ale napíšu jen jeden jediný příklad, jeden
z posledních...

Potřeboval jsem koupit nová světla na natáčení, ta starší už mi
nevyhovovala. Měl jsem vyhlédnutá pěkná za slušnou cenu u firmy, která
vypadala seriózně. Byla skladem, no a na webu psali, že odesílají
hned. Tak jsem je objednal. Bylo to v pondělí, resp. ještě v noci z
neděle na pondělí. Objednávku jsem zaplatil kartou a myslel jsem si,
že v úterý budou doma.

Prdlajs, v úterý nepřišla, ve středu nepřišla, dokonce ani ve čtvrtek
nepřišla. To už mi bylo hodně divné, tak jsem tam zavolal, abych se
zeptal, proč mi ta světla, která jsou skladem (a byla stále od
pondělí), ještě neposlali. Pán povídá: "My jsme do nich neměli
žárovky, ale dnes odpoledne nám přijdou a tak vám je ještě dnes
pošleme." Odpověděl jsem mu, že se docela dost divím, když světla byly
a jsou skladem, že skladem nejsou, a že jsem naštvaný, protože jsem je
čekal v úterý. Prý mi tam dají malý dárek. No na to jim kašlu, fakt mě
tohle vytáčí.

OK, poslední dobou je zvykem se vytahovat Heurekou a hodnocením na tom
portálu. I oni tam byli zapojení. Takže jsem jim to samozřejmě
ohodnotil, když mi přišel dotazník. Napsal jsem jim tam, že miluju
tyhle firmy, které se tváří, že mají všechno skladem, ale přitom to
skladem není. A taky že už u nich nic nekoupím. Mohli sami zavolat,
mohli se omluvit, místo toho dělali mrtvé brouky.

Do Heureky mi odpověděli, děsně se divili, že jsem si dovolil napsat
špatné hodnocení, vždyť mi přece poslali dárek jako omluvu a prý se
omluvili. Jo, omluvili se, když jsem je seřval po 3 dnech, poslali
hovadinu, kterou jsem nechtěl a mám jich doma deset (takový ten štětec
na objektiv). A ani jsem se jich o žádný dárek neprosil, chtěl jsem
jediné, aby dodrželi své sliby na webu a dodali včas mé zboží.

Mimochodem, když někde vidím, že je firma zapojená v Heurece, mrknu
tam. Zajímají mě dvě věci - stížnosti zákazníků a odpovědi prodejců na
tyto stížnosti. Podle toho totiž poznáte, jak to doopravdy funguje.
Pokud dodavatel udělá chybu, zákazník mu ji vytkne, no a dodavatel na
to odpoví jinak než omluvou, sklopeným ocasem a příslibem zlepšení, je
to špatně. A musím uznat, že už jsem tam četl hodně moc peprných
odpovědí. To si hned uděláte obrázek, kdo s vámi obchoduje a jak se
postaví k řešení případného problému.

Na druhou stranu, pokud jste současně na straně prodejce, pak je tohle
zase dost dobrá zpráva. Protože těmto překupníkům se hodně dobře
konkuruje. Zákazník si od nich nekoupí dvakrát, takže si najde vás. A
u vás už zůstane. Vím to z vlastní zkušenosti, mám spousty nadšených
zákazníků, kteří mě neustále doporučují svým kamarádům, známým,
kolegům, zákazníkům... A to hodně potěší, protože prostě vidíte, že to
děláte dobře, že to má smysl.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem