RE: [OT] Kurvítko vs. zkurvítko

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Červenec 23 09:03:48 CEST 2015

No predsa “Náhradní díly“

☺

j.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Peter janiš
Sent: Thursday, July 23, 2015 8:27 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Kurvítko vs. zkurvítko

Áno, poznám veľmi dobre.
Ešte by ma zaujímalo, ako sa v CZ nazývajú tie veci, ktoré Vám zostanú po rozložení/zložení zariadenia (nikto nevie kam patrili, proste sú navyše), ktoré aj napriek ich absencii funguje.....

Príklad: rôzne podložky alebo matičky po oprave motora auta, skrutky po oprave notebooku .....

p.j.

Přátelé, co je kurvítko, všichni dobře víme. Ale co je zkurvítko? Zkurvítko je součástka, kterou se nám při zpětné montáži podaří v 99% případů zkurvit a zařízení bez něj nefunguje. Zkurvítko se nám velice často podaří zkurvit, když jsme úspěšně našli a odstranili kurvítko a už by stačilo to jenom složit. Kdybysme to ovšem nezkurvili.
Typické je například nějaké těsnění, jako to v autě na palivovém čerpadlu, co jsem zkurvil v pondělí. Díky zničené součástce za 10 korun jsem udělal nepojízdné celé auto, resp. pojízdné by asi bylo, ale současně by z něj byl benzínový kropící vůz. (Těsnění už jsem sehnal, kdyby to někoho zajímalo, v "zeleném domečku" naproti OC Štěrboholy sídlí firma Techseal, kde mají O-kroužky všech velikostí a vůbec kdeco - ložiska, řemeny, gufera atd.)
Pak to bývají různé šroubky se strženými závity, ulomené caplíky u věcí, které se nešroubují, ale zacvakávají, pak elektronické součástky, které náhle shoří, přestože jste na ně jenom koukali a tak dále.

P.K.