Odpuzovac na hlodavce

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Červenec 22 10:20:43 CEST 2015

Aha, dík, to ještě zkusím, zatím jsem ale s timerama takhle napřímo nedělal.
Dík i ostatním za vysvětlení problematiky překladu, v UECIDE jsem překládal
s -o3 a s novějším gcc, ale až na velikost kódu a zabrané ramky je to ve
výsledku stejné.

Ono existuje ještě jedno poněkud složitější schémátko, no a na té jednodušší
verzi jsem si chtěl vyzkoušet převod schématu do programu, což bylo
jednodušší, než jsem čekal. Je fakt, že kdybych to dělal jako program a ne
jako "state machine", tak by to bylo daleko horší. To jem i původně chtěl,
ale velice rychle jsem toho nechal, bylo jednodušší udělat vstupy/výstupy
podle schématu jako proměnné.

Složitější verze je v příloze. Uvidím jak se mi zadaří s těma timerama.
Zatím mě žena sprdla že jsem ji v noci budil, takže asi budu muset udělat
svoji dřívější verzi se sekvencema klouzavým tónem a náhodnými bursty
kmitočtů, ta není skoro slyšet.

Jenže zvířata jsou mrchy a každé má svůj tón, který je vábí a jiný který je
odpuzuje, takže není to taková sranda jak to vypadá.

Kdysi jsem měl fantastické plašítko se dvouma tranzistorama a cívkou, které
fungovalo dobře, jenže je problém, že se chová kus od kusu úplně jinak a já
elektricky přesně ty samé součástky nemám, cívku jsem tam dal nějaké
vykuchané trafo ze spínaného zdroje, no ale stejné vlastnosti tranzistorů i
trafa se ukázaly být jako klíčové a ostatní verze místo protivného
klouzavého tónu jenom přerušovaně pískaly s minimální nebo i
nepostřehnutelnou změnou kmitočtu.

Ten rychlý klouzavý tón se mi an arduinu ještě nepodařilo vyrobit, ani s
knihovnou kde se programují timery, tam to naopak generuje cvrlikání. Tak
jsem hledal něco ověřeného, co funguje, protože nefunkčních pískátek jsou
mraky.

Měli jsme 4 vzrostlé koťata co už lovily, ale sežrali nám je sousedi dřív
než máma, skvělý lovec stihla vrhnout další. Prostě ze dne na den jsme 4
koťata neměli. Co jsme měli kočky dřív, tak to zdaleka nebyli takoví lovci,
jako ty co jsme měli teď, takže čekáme na osvědčený rod. A do září koťata
lovit nezačnou. Na zimu navíc manželka kotě nechce, že až na jaře.

JL.