[OT] jak si pamatovat hesla

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Pondělí Červenec 20 14:48:43 CEST 2015

Zdravim,

toto jsem vyresil pred par lety - musel.
hesla delim na nekolik skupin:
  - osobni (na ruzne portaly, ...)
  - bankovni
  - soukrome (e-maily, ...)
  - firemni
a podle toho jim prirazuji urcitou 'prupovidku' (kazdy ma neco sveho -
nejake zvlolani, nebo hlasku, co casto opakuje): cast znaku nahrazuji
cislama (takove ty tipicke 0 misto O a podobne), velike pismena na
urcitych mistech zas davaji smysl ...

snazim se volit jakousi 'logickou' korelaci mezi samotnym serverem a
hlaskou

pokud nekdo dela peklo (tipicke ve firme: 7 systemu, casta zmena hesla,
treba kazdy mesic az dva, ...) prideluji koncove dvoucisli, bud podle
mesice, nebo cisla tydne.

ano po dovolene je to nekdy tezke si vzpomenout, ale jelikoz znam
algoritmus a cca si pamatuju, kdy to mohlo byt zmeneno, na treti pokus
se obycejne strefim (nez se dostanu do karanteny)
a muceni stylem: nesmi se heslo opakovat za poslednich 20 pouziti? jeden
rok davam suda cisla, dalsi licha ...

nejhorsi jsou situace (tipicky banky), kdyz po vas okamzite chteji
heslo. pak se to opravuje 3-4x, protoze hned nereknou, ze tam musi byt
treti pismeno veiky, paty znak nesmi byt cislo, ale 7my uz musi, a jeste
tam musi byt nejaky specialni znak, ale nesmi to byt podrzitko ... a po
dvaceti pokusech nakonec vyjde najevo, ze tam maji nejakou atipickou
lokalni klavesnici s nemoznosti to prepnout ani na klasickou us.
to pak clovek vecer prijde domu - a hned si zablokuje ucet. a na druhy
den si to zas traduje na pobocku ...

:)

   Sam