mereni hladiny v nadrzi

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Čtvrtek Červenec 16 11:09:58 CEST 2015

Zopakuju princip:
v nádrži je zavěšen předmět, který je delší než maximální rozsah hladin.
Tento předmět musí mít výslednou hustot větší než měřená kapalina -
nesmí plavat.

Tenzometrem měříme hmotnost tohoto předmětu. Pokud je voda na dolním
konci, tenzometr ukáže hmotnost  odpovídající běžnému stavu. Pokud je
voda  na horním konci, je předmět nadlehčován archimedovou silou. Tj
tenzometr ukáže hmotnost menší.

Klidně může být předmět trubka dlouhá několik metrů, pokud bude ocelová,
tak nemusí být ani zaslepená.

Petr