Toroidni trafo pro 20Mhz

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Červenec 15 23:34:21 CEST 2015

Uznavam, ze metoda "od pohledu" je vysoce nepresna, ale porad presnejsi,
nez soudoby osciloskop, kteremu nikdo nekoupil licenci pro FFT analyzu :)

Ale chapu, co jste chtel sdelit - ze to, ze se mi signal nezdal
zkresleny, jeste neznamenalo, ze zkresleny nebyl, a ze se tedy muzu
dockat i nejakych neprijemnych vedlejsich efektu. Uznavam.

Na druhou stranu je pravda, ze to, co z te DDS leze "an sich" ma uz
kolem tech 10MHz k sinusovce docela daleko a na 30MHz je to jeste horsi
- ale zrejme to poberou z velke casti fitry uz na te DDS, z casti na
vstupu toho RF modulu a co zbyde mi zrejme vadit nebude. Alespon doufam :)

Jeste se vratim k tomnu toroidu a syceni - predpokladam, ze kdyz zacne
jadro protestovat, projevi se to nejakou skokovou zmenou a pomerne
tvrdou limitaci signalu, tedy se zkreslenim, ktere by mohlo byt i
pozorovatelne, ale tady si "jisty v kramflecich" opravdu nejsem.

Priznam se, ze se posledni dobou dostavam do oblasti, kde mi zjevne
chybi elementarni vzdelani (asi jsem tenkrat chybel :) a jediny
prakticky efekt, ktery jsem kdy zazil, bylo presyceni civky v step-down
menici, kdy moji vetsi starosti nez vytazeni osciloskopu a zkoumani
prubehu bylo chranit si oci a hlavu pred letajicimi tantaly, co puvodne
byly na vystupu a pote uz vsude v mistnosti :)

Pavel Kutina

P.S.: Abych ze sebe nedelal uplneho debila - treba Booleovskou algebru a
Karnaughovy mapy dam dohromady, kdykoliv si zamanu. Trochu nevyhoda je,
ze aktualni potrebu reseni kombinacni logiky (puvodne i v desitkach
pouzder nejake TTL logiky) casto resi dve, tri rovnice v kodu nejakeho
MCU a tedy si zamanu cim dal tim mene casto...