Toroidni trafo pro 20Mhz

Tomáš Hamouz hamouz na divesoft.cz
Středa Červenec 15 14:58:57 CEST 2015

> [...]

> http://foto.prelude.cz/files/local.png

> Z LOCAL OUT vede kabel do LOCAL IN na další desce:
> http://foto.prelude.cz/files/rf-unit.png

> Ten kabel mám aktuálně odpojený a výstup z DDS "tak nějak vydělený" na cca
> 400 mVpp mám přivedený přímo do LOCAL IN té RF UNIT. Chodí to, ale mám tam
> několik zemních smyček a podobných radostí (když jsem to rozbíhal, tak jsem
> chtěl hlavně prověřit, jestli to takhle nějak půjde, tedy je to trochu "na
> prase"), kterých bych se teď rád zbavil. Proto ta myšlenka s trafem -někam-
> do zmíněných bodů, připadalo mi to jako relativně čisté řešení.

To záleží na požadované úrovni signálu a impedanci v daném místě.
Je někde v dokumentaci napsáno jaká má být kde úroveň oscilátoru?

Vstup v RF unit je 50R, pokud vyhoví úroveň připojte to tam.
Připojení na bázi některého tranzistoru v oscilátoru určitě nemá 50R,
pak má to trafo smysl jen pro oddělení zemí, naopak by šlo
transformovat nahoru, na vyšší impedanci.

> No a pro pana Gatila - ano, jsou to potvory malé. A teď se zeptám jako
> naprostý idiot - čemu to vadí? Měl jsem za to, že průřez mi ovlivní
> především sycení jádra, ale já skrz nechci přenášet nějak zajímavé výkony,
> nebo ano? Pro mne je hlavní výhoda těch mrňavých potvor v tom. že mi leží v
> pytlíčku na stole a netřeba nikde vybírat, objednávat a platit jiná...
> Samozřejmě pokud to jinak nepůjde, tak se i k tomu "snížím" :)

Ač nejsem pan gatilo, tak mi to jádro také přišlo dost malé.
Pokud máte generátor, tak to ověřte. Naviňte 1:1, připojte zátěž 50R,
generátor, a nějak detekovat úroveň. Přidávat na generátoru až do
limitace nebo na dostatečně vyšší úroveň než bude pak v provozu. To
vše na nejnižšínm požadovaném kmitočtu.

Jen malé varování, netvrdím že to bude i Váš případ.
Kdysi se mi stalo, že jsem stavěl vstupní díl pro 144MHz a použil "nějaká"
dvouděrová jádra, o kterých jsem nic nevěděl (byly v tátových zásobách).
Chodilo to mizerně, chybělo nejméně 20dB. Pak mi to vzal kamarád na
přistroje a ukázalo se, že ty jádra mají ostrou rejekci právě na
kmitočtu mé mezifrekvence (byla s příčkovým fitrem s krystalama z
RM31), takže cca 6.7 MHz.
Dal tam obyčejná televizní jadra a vše fungovalo...

Tomáš