Toroidni trafo pro 20Mhz

Tomáš Hamouz hamouz na divesoft.cz
Středa Červenec 15 13:24:43 CEST 2015

Převod 1:4 je převod napětí nebo impedance?

Vzhledem k udávané výstupní impedanci DDS 200R tipuje že potřebujete
převést 200R na 50R.
S velkým zjednodušením: primár N závitů, sekundár N/2 závitů.
Pokud bude výstup zatížen jmenovitou impedancí (50R), přetransformuje
se na primár jako 200R, v podstatě aniž by se uplatnily vlastnosti
trafa, jen zkontrolovat zda se jádro na spodním konci nepřebudí.

Oddělovací kondenzátor takový, aby se jeho impedance (skutečná -
včetně parazitních parametrů) vůči 200R neuplatnila.
Tedy pro 10MHz a Xc=2R (o 2 řády méně) mi vychází C=8nF.
To asi bude potřeba zkontrolovat dle DS, zda to je ještě kondenzátor v
celém požadovaném rozsahu kmitočtů.
Kdyžtak slevit (20R) nebo použít paralelní kombinaci menších.

Tomáš